maandag 10 oktober 2011

Toubkal - توبقال expeditie


Vanaf 13 april ga ik samen met een groep collega's proberen de top van de Toubkal te bereiken. Weer een nieuwe uitdaging voor mij, en iets wat ik nog nooit eerder gedaan heb. Deze groep collega's zijn niet zomaar collega's want allen hebben net als ik een beperking. Ik heb zelf hekel om het woord te gebruiken maar de expeditieleidng heeft er '' anders validen '' van gemaakt, en dat klinkt op zich nog wel aardig of niet?. De keuze om hier aan mee te doen was eigenlijk snel gemaakt. Het lijkt me een hele kick om samen met een groep daar het Atlasgebergte te lopen en zoiets moet je gewoon een keer meegemaakt hebben. Verder ben ik zelf niet vies van een nieuwe uitdaging.

Maar goed de Toubkal,

De Toubkal (Arabisch: توبقال) is een bergtop in zuidwestelijk Marokko. Met een hoogte van 4167 m is het de hoogste berg van het Atlasgebergte en van geheel Noord-Afrika. De berg ligt 63 km ten zuiden van de stad Marrakesh, in het Nationale Park Toubkal. Ik kan er heel verhaal van maken maar het onderstaand filmpje geeft het goed weer wat me daar te wachten staat!









De voorpret is inmiddels begonnen, met het zoeken naar de juiste bergschoenen, kleding en andere toebehoren. Verder zal er flink getraind moeten worden, maar met een doel als deze kan het aan de motivatie niet liggen.




zie voor meer informatie: www.politie-expeditie.nl/index.html





vanzelfsprekend hou ik jullie op de hoogte van de vorderingen!!




















1 opmerking:

Toubkal Trekking zei

well done! you reached the Toubkal summit!