vrijdag 18 januari 2008

Oud nieuws

Sinds een dag of 3 krijg ik 2 wekenlang zomaar een gratis krant. Het Dagblad van het Noorden wel te verstaan, eigenlijk kan je beter het lachblad van het Noorden noemen. Voor wie deze krant niet kent je kan het vergelijken met de telegraaf maar dan noordelijker. Het heeft weinig inhoud en wat erin staat kan mij persoonlijk geen biet schelen. Jongeren gepakt voor winkeldiefstal?, oma op scootmobiel geflitst? Bennie Nijman dood of niet dood?, hartstikke boeiend allemaal!! Een ding hebben na jaren wel een beetje verleerd en dat is het in de grond trappen van de plaatselijke FC. Maar verder is het een krant wat totaal niet boeit. De schrijfstijl van veel artikelen is van een zodanig niveau dat je haast zal denken dat groep 5 van de lagere school er mee bezig is geweest, of er worden zulke ouderwetse zinnen gebruikt waarvan je serieus mag gaan nadenken tot hoelang ze daar bij het lachblad moeten doorwerken! 90 of misschien wel 100 jaar, wie het weet mag het zeggen. Verder mag je ook wel echt afvragen of de papieren krant nog wel van deze tijd is, want als je de krant zit te lezen heb je steeds heb gevoel dat je het al gelezen hebt. Ja natuurlijk heb je het al gelezen!, op internet natuurlijk,. Daar hebben alle kranten ook een site met alle nieuws. De krant via internet werkt veel beter en sneller, daarvoor is internet ook gemaakt. Dan is het toch te gek dat je dan hetzelfde nog eens gaat zitten lezen uit een echte krant waarvan je van die vieze vingertoppen krijgt? Je mist dan ook die domme en niveauloze reacties op berichten. Die zijn echt lachen en geven een mooi beeld van de gemiddelde Nederlander denkt en doet. Eigenlijk is dat erg verontrustend maar ja de tijd zal het leren. Van de week al een paar keer een oproep gemist, altijd onder het eten en geen nummerweergave, was het lachblad die weten wil hoe blij ik met de gratis krant ben. Zal ik hun de waarheid zeggen?. Mijn bloedeigen waarheid?, nee toch maar niet want er is toch een of andere puistekoppie van 17 die me onder het eten belt....

Blij met die krant ben ik op dit moment wel,Nmoet ik nodig naar de wc, en die krant gaat mooi mee, want de wcpapier is op......................

Geen opmerkingen: