zondag 13 juli 2008

Steeds een beetje meer

Het is alweer even geleden dat wartaal actief was. Tja het is zomer en dan is er meestal sprake van komkommertijd. In de komkommertijd staat alles op een laag pitje, zelf het lopen weer en dat terwijl de marathon al behoorlijk in zicht begint te komen. In mijn hoofd geef ik die marathon al bijna op, want hoeveel ik zal trainen nog erg goed voorbereid erop zal ik niet zijn. Maar mijn hart zegt natuurlijk wat anders dus hoop ik mezelf nog te kunnen verbazen door in oktober aan start te verschijnen van de marathon. Maar goed of het dan echt zo ver gekomen is zien we dan wel weer. Vandaag weer een nieuwe dag met nieuwe trainingskansen. Vandaag liep er zelfs een mee, een beetje ter motivering maar helaas haakte die na een aantal kilometers al af. Mijn runnershart en benen voelden dat er nog meer in zat vandaag, dus besloot ik lekker door te lopen. Gewoon op een drafje en kijken maar waar ik terecht kom. Het begon te regenen en als een beginner zat ik te rotzooien met het boterhamzakje om daar mijn gehoorapp waterdicht in kwijt te kunnen. Je zal ze maar verliezen en zo 3200 euro langs de kant van de weg. Moet er niet aan denken, want stel je voor dat ik een leuke dame tegen kom, en die begint ook nog eens met me te babbelen en dan is het wel heel erg zuur dat zij niet verstaanbaar is voor mij. Daarom borg ik ze heel precies en goed ingepakt weg. De regen daalde als een gordijn naar beneden niet te hard maar precies goed zodat ik het gevoel kreeg geaaid te worden door de regen. Zonder gehoorapp beleef je het lopen anders dan met, het is net alsof je naar een film zit te kijken waarvan het geluid uit gezet is. Ik liep een boer voorbij waaraan ik zeg dat hij moi riep dus maar voor de zekerheid moi terug geroepen. Ik liep nu op een route waar ik nog niet eerder gelopen had, en dan wil het wel eens voorkomen dat je de weg kwijt raakt. Maar ja een vrije loper kan eigelijk niet verkeerd lopen, maar op een gegeven ogenblik zat ik vlakbij Zuidhorn en dat is al een aardig eindje van de stad af en ik moest ook weer terug. Dus sloeg ik maar weer een onbekend zijweggetje in, ik wist dat ik nu weer op de terug weg was, want zag helemaal in de verte de flats van de wijk Vinkhuizen, die flats die me gek genoeg deden denken aan die van de Bijlmer. Vijf van die flats naast elkaar gepoot en hup mensen er in gepropt, wie dat bedacht heeft moet wel zielloos figuur zijn geweest. Het is zeker geen hardloper geweest want wanneer hij die ervaring zoals wij lopers die hebben zal hij nooit zo iets hebben durven bouwen. Zeg nu eens zelf hoe moeten die bewoners zich voelen?, vrij? nou dat lijkt me sterk want ze zijn als een stel konijnen in een grote hok gestopt. Ik kan er best ver naast zitten maar deze gedacht ontsprong zo uit mijn vrije lopersgeest. Het zal vast wel de runnershigh zijn geweest. Na ongeveer 18 km kwam ik weer bij de voordeur waar ik eerder gestart was. Steeds een beetje meer, maar of dat voldoende is voor de vierde van Oktober is nog maar zeer de vraag......

Geen opmerkingen: