woensdag 1 juni 2011

Ich habe es gewusst

Er is de laatste dagen veel te doen om de komkommer. Er schijnt een of andere heerlijke (EHEC) bacterie in of op de komkommer te zitten. Daar maak ik mij als echte saladeliefhebber grote zorgen om. De ellende is in Duitsland begonnen lijkt het. Beter gezegd de Duitsers gaven de Spanjaarden de schuld. Dat is slim van de Duitsers want zo leggen ze de schuld bij een ander en zij zelf kunnen hard roepen ‘’ Wir haben es nicht gewusst ‘’ bekend verhaal?. Iets of wat moet toch de schuld krijgen. De komkommermarkt is ingestort, en velen zijn vernietigd, en ook dit klinkt naar Duitse begrippen weer akelig bekend. De Spanjaarden hebben het zelf een beetje in de hand gewerkt doordat er een Nederlandse komkommerteler in Spanje (ja begrijpen jullie het nog) meteen heel hard riep dat de komkommers van de vrachtwagen waren gevallen. Nou dat moet haast wel een Rotterdammer zijn geweest, want daar in de haven valt bijna alles van de vrachtwagen dus ook komkommers.

Intussen blijft het nog steeds onduidelijk waar de bacterie nu precies vandaan komt. Zelf denk ik gewoon dat het hele legertje goedkope arbeidskrachten uit voormalige Oostbloklanden die de komkommers inpakten waren vergeten hun handjes te wassen na het toiletteren. Nu betrap ik mij zelf op de Duitse denkwijze, fout !!!!!, maar ja dat is de gemakkelijkste weg nu eenmaal. Totaal niet eerlijk tegen over die hardwerkende te laagbetaalde werknemers. Het kan net zo goed van een of andere stinkfabriek uit het Ruhrgebied komen. Alles kan maar intussen eet ik nog met grote angst mijn salades maar eigenlijk is het toch spannend. Vergelijk het maar es als je als kind zijnde wedstrijdjes doet wie het tot op het laatst voor een voortrazende trein het spoor durft over te steken! Komkommer eten is net zo spannend!, poep ik morgen bloed?, liggen mijn darmen straks zodanig in de knoop dat men weken bezig is met het ontknopen ervan? De een steekt voor een trein nog snel over, en een ander eet Komkommer. Alle voorzorgsmaatregelen zijn genomen zodat ik later niet kan zeggen Ich habe es nicht gewusst!

Dus komkommer veilig of komkommer niet!!

1 opmerking:

Anoniem zei

LEUK LEUK LEUK!!!!!!!