zondag 3 juli 2011

The good old times

The good old times zijn terug gekomen, nou ja gedeeltelijk dan. Het lopen gaat steeds beter, de rondjes in het park worden steeds sneller en beter. Ik denk dat ik wat basistempo tijden het hardlopen weinig tot niets heb ingeleverd. Wel moet ik zeggen dat wanneer ik er echt voor ga (dus op toptempo) het van alle kanten op zwiepert, het is net alsof je dan een te zwaar beladen vrachtwagen bestuurd. Het verbaasd me enigszins dat ik nog niet aan de kant ben gezet wegens te zware lading. Maar hoe vaker ik zal lopen des te minder ik daar last van zal hebben. Nog even en het loopt weer zoals het was, en dat moet ook nodig want hardlopen is nu eenmaal heerlijk!! Het hardlopen maakt je hoofd leeg en als je dan thuis komt na flink gelopen te hebben heb je echt een soort van hoogtepunt! Ik kan me de dagen nog herinneren dat ik 3 uren achtereen liep, door de mooiste stukjes natuurschoon en dat met weer of geen weer. Nu is het effe dichtbij huis, namelijk het noorderplantsoen. Het is toch niets heerlijkers dan door de modder te stampen in het Noorderplantsoen, en dat het liefst met wat regen erbij. De gehoorapp gaat dan in een plastic puutje maar dat neemt het lekkere gevoel niet weg! Al geeft het wegstoppen van de CI of gehoorapp wel wat problemen, want eens een keer sprak een leuke dame me aan in het Noorderplantsoen,tja als je dan je hoormiddelen in een plasticpuutje hebt zitten schiet je er niets mee op. Insha'Allah, zeggen we dan, zoals God het wil, en die wilde duidelijk niet dat ik met vrouwelijk schoon in contact kwam. Die beste God had vast bedacht dat ik eerst beter aan mijn conditie kon gaan werken. Eigenlijk heeft hij groot gelijk!!! Beetje bij beetje gaat het lopen helemaal weer de goede kant op, het heeft even tijd nodig maar ja die neem ik dan ook rustig!


Naast het lopen kwam er ook nog iets anders uit de old good times voorbij draven. Ik heb het nu over een computerspelletje, en wel mijn allereerste computerspelletje ooit. Ik praat nu over de commandore 64. Juist, een computer uit de steentijdperk, waarbij je een spelletje moest inladen met een cassetterecorder. Het inladen van zn spelletje duurde dan ongeveer 10 minuten, Ja het is echt waar!! Mijn allereerste spelletje op een computer was blue max (1983). Het is een vliegspel waarbij je van alles moet platgooien, een stom oorlogsspelletje. Het blonk uit in zijn eenvoud, wat gebouwtjes, vliegtuigjes en minimale graphics en dat was urenlang spelplezier. Het heeft maar liefst 64 k RAM. Volgens mij heeft mijn Phone (waar ik ook eens op bel) meer geheugen!. Per toeval ontdekte ik het spelletje op internet en sindsdien probeer ik mijn scores uit 1988 te evenaren maar ik kan je wel vertellen dat het niet zonder slag of stoot gaat......

The Good old times are back!……………..

Geen opmerkingen: