maandag 30 juli 2007

Dogcamp

De een na de andere smsje ontvang ik van familieleden die gezellig ergens op vakantie zijn. Het is op een koude avond wanneer mijn mobiel pieppiept Spanje meldt dat het fantatics is met 30 graden, even later gaat de mobiel weer piepen. Dit keer is het Engeland, schijnt daar droog te zijn, en zitten met een porsche carbio op het Engelse strand. Weer later maakt Oostenrijk het af met de mededeling dat het echt te gek is om zonder doping die bergen op en af te fietsen. Ze zijn allen nog lang niet van plan weer huiswaarts te keren. En wat doe ik? Tja ik werk en hou me bezig met de hond. Tijdens de afwezigheid van de grote baas en bazin wordt de hond gedrilt en gaat de overbodige vetrollen eraf. Een keiharde training met militaire overgave in het Drevenbos. Ik moet zeggen dat het goed gaat, heel goed, ik schreeuw mijn longen kapot en het is niets anders dan zit! , zit dan !, shitten, ga shitten hup!, zit!, shit!!!!!! Kortom je begrijpt het al de hond wordt een beetje heropgevoed. Misschien is het mogelijk de hond haar intrede te laten maken bij de drugsbrigade.Zaterdag was ze wat van slag, en dat is ook niet zo vreemd, want een mooie bonita bracht haar in de war. De beide dames konden het goed met elkaar vinden en ik op mijn beurt ook met hun, en in de gauwigheid riep ik dat zij de hond kon adopteren. Dat had ik beter niet kunnen zeggen, want bonita wilde dat natuurlijk maar al te graag. Ik kan het beter ook niet aan mijn pa vertellen want die brengt die hond meteen naar haar toe. Maar goed de trainingen gaan gewoon de hele week door, al is het in de stromende regen zoals vanavond, want daar wordt de hond juist gehard van! Ik hoop na deze week een hond te hebben gecreeerd die van zich afbijt als er van die rare kleine hondjes haar willen bijten en niet met de st aart jankend wegrent. Verder alles doet wat ik hem vraag, dus als het zit is is het ook zit, zit , zit dan, zit shit………………………………..

Ach net een beetje als Martin Gaus.

Geen opmerkingen: