maandag 22 mei 2006

Koelen kreng!!!!!!

Na een moeizame relatie van krap 6 jaar heb ik vanmorgen afscheid genomen van mijn Wirlpool koelkast. Vanmorgen om 11:33 precies ging de stekker eruit. Het ging al een tijdje slecht, maar sinds dit weekend werd de koelkast geen koelkast meer, het werdt er zelfs warm in dat ding. Wel handig als je je brood warm wil houden enzo. Minder gelukkig was ik met het feit dat de diepvries ook ermee ophield, wat weer als gevolg had dat ik ongeveer 4 kilo ingevroren groente kon weggooien. Ik wil het dan nog niet eens hebben over de lasanga van mams. Zoals gezegd was het een moeizame relatie, het ding werd al een voor een vermogen gemaakt, van al dat geld had ik nu zn hele grote van kunnen kopen je weet wel zon ding die alles kan. Verder liet hij het op cruciale momenten gewoon afweten, net zoals oranje nooit met strafschoppen op het WK zal winnen. Bij de aankoopp ging er al voldoende geheibel aan vooraf, want had eerst een broertje van hem, die helemaal niets klaar kreeg. Veel geschrijf en gebel en nog later gescheld met de fabrikant en winkel. Is eigelijk wel een opluchting dat deze relatie over is nu..

Maar goed al die liters spa moeten wel gekoeld worden, dus ik ging op zoek naar een nieuwe of beter gezegd een nieuwe tweedehands. Dus de verschillende witgoedwinkels afgelopen, en daar ook genoeg gezien en ook hele mooie prijskaartjes. Markplaats bood niet zoveel, eentje uit een studentenhuis voor 25 euro, zelfs met vriesvakje. Ik denk dat zn koelkast wel veel op zal leveren, want tegenwoordig betalen ze je voor het ontdekken van nieuwe of onbekende virus/bacterie. Dat idee heb ik snel laten varen. Bij de kringloop kwam het zelfs bijna tot een handgemeen, ik was vergeten dat al die ouwe kerels (handelaren) zich ruim voor openingstijd zich voor de deur verzamelen. De deur ging open en ik werdt zn beetje overlopen door die oude kerels, tja had ik niet door dat ik moest gaan rennen. Koelkasten hadden ze niet, dus ging ik maar eens weer bij de boeken kijken, daar was het duwen en trekken. Nadat ik de aanstichter zijn zuurstofpompje had afgepakt werdt het weer wat rustiger in de tent. Tot slot nog bij zn tweedehands zaakje geweest. Daar stonden 2 koelkasten en die waren zeer antiek aan de prijs te zien.

Maar goed denk dat ik eerst het verlies effe laat bezinken, straks wanneer Nederland op het WK er uit ligt zijn vast de oranjekoelkasten sterk afgeprijsd.......

Geen opmerkingen: