zondag 17 augustus 2008

Het loopt zoals het loopt

Vandaag weer flink gelopen, waarschijnlijk was ik aangestoken door de olympische vrouwenmarathon die ik eerder s’nachts heb gekeken. Het is wel een aparte tijd om naar sport te kijken maar bij de Chinezen is het nu eenmaal wat eerder dag. Samen met de nike+ mijn nieuw speeltje ging ik op weg. Van te voren nog niet echt gedachten hoeveel ik zal lopen, maar wel water mee voor het geval ik vleugels kreeg en een rondje Hoornse plas van zal maken. In het begin waren de kuiten nog wat stijf maar na een kilometer of 3 kregen ze eindelijk door dat ze dit al zoveel keren hebben gedaan. Opeens ging het lekker en had volgende de nike+ een constante tempo van net onder de 5 min per km. Het is leuk zn speeltje te hebben maar je bent er wel veel mee bezig. Bij stoplichten en plekken waar ik moet wachten met oversteken druk ik hem heen stiekem effe op pauze, tja anders gaat het gemiddelde wel erg snel omhoog denk ik dan. Maar goed het liep lekker en het bleef ook lekker lopen, opvallend veel andere lopers onderweg tegengekomen, vaak zonder de nike+ band maar vaak wel een vier mijl shirtje aan. De vier mijl staat immers ook al weer voor de deur over dikke 2 maand. Het lopen bleef lekker gaan, en heel stiekem zat ik weer te denken om toch naar Zeeland te gaan om die loeizwaar marathon te gaan lopen. Toptijd zit er sowieso niet in maar gewoon mezelf te testen hoe hoog de drempel ligt. Aan de andere kant is het natuurlijk een hele gok, maar ja heb nog effe om aan mijn uithoudingsvermogen te werken, en die zit ergens diep in mijn lichaam verstopt en wel op een plekje waar ik met mijn kokerzicht steeds weer over heen kijk. Maar stel je voor dat ik er start en ga bij de eerste beste verkeersdrempel op mijn bek en dan daardoor niet verder. Tja dan is de marathon nog echt een drempel te vroeg, of een brug want daar komen we ook wel genoeg over heb ik gezien. Maar ja eigelijk voor het eerst weer zo ver van huis., mijn vertrouwde rondje langs de Hoornse plas. Steeple over de slagbomen die hitsige homo’s s avonds van hun feestplek moeten houden. Slalommen langs kinderen die voor het eerst op de fiets zitten. Bokje spring over die grootouders die druk in de weer zijn met het digitaal vastleggen van de eerste fietsmeters van hun kleinkind en de rest van de wereld even vergeten. Vandaag nam ik de gekuiste versie van mijn route van langs de Hoornse plas. Vandaag ben ik links gegaan in plaats van rechts, want als je rechts ga kom je in de vrije recreatiezone. Dat betekent vooral met dit weer dat je een in woud van opgedroogde hemaworsten en gekrompen en uitgerekte hamlappen terecht komt. Dat zal mijn oudjes later nooit gebeuren, en als ze daar wel zo dement als een deur zo rondlopen haal je ze er toch weg lijkt me? Dat vrije recreatie is echt is voor ouderen, ik kan het weten want ben er vaak genoeg langs gelopen en heb er nog nooit een jonge meid gezien. Aangezien ik nog niet had gegeten leek me het verstandigst om de linkse route te nemen. Na 1 uur 40 kwam en 20 km verder kwam ik weer bij huis aan. Sinds tijden weer heerlijk gelopen en heel stiekem, maar dan ook heel stiekem zie ik me zelf al ploeteren aan de Zeeuwse kust………

Geen opmerkingen: