donderdag 2 april 2009

Twittergekte

Sinds een tijdje is het een ware rage geworden en natuurlijk doet half Nederland weer braaf mee want tja anders is het ook geen rage meer toch? Voor degene die het twitterhype ontgaan is leg ik het nog even uit. Twitter is een interdienst waarop gebruikers korte berichtjes typen. De basisvraag op van twitter is eigelijk wat doe je nu?, dit heeft ook al een naam gekregen namelijk microblogging. Het was eerst een soort van onderzoeksonderwerp van een stel Amerikanen maar ja het groeide uit tot een dagtaak voor velen. Het Twitteren raakt steeds meer ingeburgerd, en zelfs in de tweede kamer houden serieus geachte mensen zich hier mee bezig. De inhoud van Twitterberichtjes kan van alles zijn, van ik zit nu op de plee, ik peuter uit mijn neus, of heb een mooie L gedraaid op de wc, en dit zijn nog niet eens de ergste dingen wat je tegen kan komen op twitter. Zelfs op Hyves (staat al als officele naam in het woordenboek) dringt het twitteren door, alleen daar heet het wie, wat, waar. Ik snap dat het voor velen heel handig kan zijn, want naar mate je ouder wordt vergeet je snel dingen dus is best handig om het later weer op te kunnen zoeken wat je 10 minuten geleden gedaan hebt. Maar je komt echt de stomste dingen tegen zoals: ik ben moe, ik ga naar bedje toe, nou wet heerlijk boeiend is het voor de rest van internetland dat je moe bent. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te bedenken, leuk om zelf eens te kijken. Ook leuk is te lezen wanneer mensen met vakantie gaan en dat is dan op twitter te lezen, leuk voor mensen met een niet al te integere achtergrond. Zou dat volk even later gaan twitteren, lekker genieten van mijn nieuwe verkregen plasmascherm?Wat bezielt al die figuren om hun al hun dingen die ze op een dag doen op het internet te kwakken?. Willen ze dat wij medelijden met hun krijgen omdat ze moe zijn?. Denken ze nou echt dat het mij een moment zal jeuken als ik lees wat zij doen of voelen? Denken ze dat een normaal mens daar ook nog eens op reageert? Reacties komen alleen uit medelijden denk ik. Ook anderen gaan twijfelen of die mensen wel een leven hebben. Maar misschien is het hun daar ook wel om te doen aandacht vragen voor hun. Zij , hij en de hunnen die verzuipen in de digitale wereld, zij, hij en de hunnen die alleen nog virtueel contact hebben met anderen. Ja internet is leuk maar heeft ook duidelijk een keerzijde. Mensen denk na, het twitteren is gewoon een schreeuw om aandacht van he ik ben er ook nog!!! Dat is best erg, dus mensen hou eens op met die onzin en ga eens echt bij elkaar langs op bezoek…………………

Geen opmerkingen: