dinsdag 3 juni 2008

Schoenen en nog eens schoenen



Met mijn nieuwe camera kan ik mooi mijn loopverslaving in beeld brengen. De routes is een leuke bezigheid om daar wat mooie plaatjes te van te schieten, niet teveel natuurlijk want anders wordt het straks nog druk op wegen waar ik normaal altijd alleen loop. Maar leuk is anders om geconfronteerd te worden met het aantal loopschoenen, ik herhaal loopschoenen. Voor de grap zette ik die ook op de gevoelige plaat. In totaal kwamen er 15 paar schoenen op de foto!, en dan te bedenken dat er 1 paar weggeven is en een ander naar zijn laatste rustplaats is gebracht. Maar het houdt in dat ik 16 paar loopschoenen meer of meer hebt gebruikt. Op de een zijn er meerdere kilometers mee gelopen dan bij de andere. De andere schoen klikte het wat meer dan bij de ander. Hier uit kan je niet alleen opmaken dat ik best al veel gelopen heb in mijn loopleven maar ook dat ik (en ook wij) ontzettend verwend zijn. Als ik die verhalen hoor vanuit Suriname waar ze met meerdere mensen met een paar spike moeten doen omdat ze gewoon geen geld hebben om zelf een paar aan te schaffen dan hebben wij het natuurlijk en ik vooral erg goed met al die paar schoenen. Daarom heb ik mijn gewone schoenen er maar niet bij gezet want dan was het helemaal om te over te schamen. Is het eigelijk wel iets om er over te schamen?, het zegt eigelijk hoe sportief of gedreven een persoon wel niet is, hoeveel kilometers zijn dat wel niet?, ik heb het niet precies bij gehouden maar ik weet dat het er ontzettend veel zijn. Je kan je oude schoenen ook inleveren bij een van de hardloopzaken voor het goede doel (Afrika), maar durf eigelijk niet mijn afgedragen dingen daar heen te brengen, maar wie weet wie er mee geholpen kan worden, straks loopt er een of andere Keniaanse talent een Wereld Record in Berlijn op mijn oude adidassen………

Geen opmerkingen: