donderdag 15 november 2012

De hoormaffia

Op een ochtend gaat mijn telefoon, voor ik hem heb is het alweer voorbij, onbekend nummer gemist staat er op het scherm van mijn iphone te lezen. Kan gebeuren denk ik bij mij zelf, als iemand mij nodig heeft belt die wel terug. In de middag gaat de telefoon nog een keer over, en weer ben ik net te laat. Het lijkt er op dat de persoon aan de andere kant van de lijn aardig ongeduldig is en het maar 3 keer laat rinkelen. De volgende dag zelfde verhaal, weer in de ochtend gaat het slechts 3 keer over voor de verbinding wordt verbroken. In de middag zelfde verhaal. De dagen erna of beter gezegd de 2 weken (alleen op werkdagen) erna wordt ik steeds door een onbekend nummer gebeld, die de telefoon slechts 3 keer laat overgaan..
Vreemd, wie o wie zal het zijn? bepaalde ex die zich verveeld?, of is het gewoon per ongeluk? Wie zal het zeggen. Intussen blijft het maar doorgaan met het gebeld worden door het onbekende (afgeschermd) nummer. 

Dan op een dag, jawel ik was er snel bij deze keer, slechts 2 keer gerinkeld en kreeg het te pakken! Het mysterie was op slag opgelost, ineens was het niet zo spannend meer, geen mooie dame die wilde afspreken, geen loterij met een blije boodschap. Het bleek nu dat ik werd gebeld door een bekende gehooraparatenwinkel, met winkels door het hele land. Het stomste was dat ik het ook had kunnen weten namelijk dit hebben ze al eerder geflikt, 3 keer zelfs!, en dat is was de vierde keer, waarbij de derde zelfs 5 weken achtereen geprobeerd werd mij te bereiken!

Even zoveel keren heb ik aangegeven dat ik hier niet van gediend was, maar blijkbaar elke keer als ik er iets koop (batterijen) vinden ze het nodig om mij telefonisch te benaderen. Het is meteen duidelijk dat de persoon aan de andere kant van de lijn moet scoren. Omaatjes en onzekere mensen had hij al eerder gehad dus hij zal dit ook even klaar spelen. Meneer het wordt eens tijd voor de apk keuring voor u gehoorapparaat, u weet toch wat ik met apk keuring bedoel? Oja meneer?,dat is mooi. Ik: Ik wil geen afspraak, al 3 keer eerder aangegeven!, o maar meneer daar kan ik niets aan doen, en wij willen graag een afspraak met u maken. Schikt het u op 12 december om 15 uur? Ik wil niet!!!, Meneer u krijgt de afspraak via een brief thuis bevestigd Een hele fijne dag nog meneer....

ik kijk nog even verbaast op mijn display, na 2 weken een illusie armer en een irritatie rijker!, misschien kon die jongeman aan de lijn het niet helpen, misschien was hij te stom om het te begrijpen of ook een beetje doof, nou ja in dat geval veel meer dan ik zelf!. Misschien had hij wel een gezin thuis die hij moet voeden, en zijn werk is nu eenmaal klanten scoren via de telefoon. Maar ja ik heb niets aan dit soort gedachten! Misschien ben ik een zeikerd dat ik hier zo over begin maar dit soort praktijken moeten niet mogen. ik heb mijn mondje op de goede plek zitten, maar denk aan ouderen en mensen die niet zo sterk in de schoenen staan die laten zich zo overrompelen door dit soort telefoonterreur en laten zich als makke schapen naar de afspraak leiden waar ze vervolgens een veel te dure gehoorapparaat aangesmeerd krijgen! Daar komt bij dat ze net zolang door gaan met bellen tot er iemand opneemt, al zijn ze er weken mee bezig! Ik zie het voor mij begin van de werkdag in het callcentre wordt er geloot om wie meneer Kleine nu eens probeert te pakken te krijgen! Wie het lukt krijgt 10 bonuspunten!!! Denk wel om de spelregel namelijk de telefoon maar 3 keer over laten gaan!!!

Intussen ben ik er klaar mee, bel me niet register toch maar effe raadplegen. Een nieuwe gehoorstuk heb ik elders laten maken. Dit bij een bedrijf welke mij verzekerd hebben dat zij mij nooit op deze manier zullen lastigvallen. Dat is een mooie belofte we zullen zien in de toekomst!
Bij de oude gehoorwinkel staat nog een afspraak voor het maken van het gehoorstukje, die ga ik natuurlijk afbellen en juist ik laat de telefoon maar 3 keer overgaan......................................






Rogier

Geen opmerkingen: