woensdag 31 augustus 2005

30 augustus 2005 Het is leuk geweest!

Vanmorgen stond ik op, en had meteen al een soort van voorgevoel dat er iets mis was. Ik keek tussen mn benen maar alles wat daar hoorde te zijn was er aanwezig. Ik keek rond in het huis en ook alles was op zn plek waar het moest zijn. Ik ging verder met mijn ochtend ritueel koffie zetten broodje eten. Ik zette de tv aan om effe over de verschillende teletekstpaginas te zappen. Bij de NOS teletekst las ik iets wat mijn voorgevoel een beetje voorspelde namelijk:

De oudste mens ter wereld, Hendrikje van Andel-Schipper, is in de nacht van maandag op dinsdag in een verzorgingshuis in Hoogeveen overleden.

Eerst was ik een ogenblik totaal van de kaart. Maar later bedacht ik me dat 115 wel een hele leeftijd is! Zolang heeft ze het hier volgehouden. Het mensje verdient een standbeeld! Ze was volkomen helder, dat kunnen menigen in Den Haag niet meer zeggen. Ik heb een oudtante die bijna 30 jaar jonger is en aan het dementeren is geslagen. Ze denkt dat half Hoogezand naast dr ligt en dat via de cathether ook gepoept kan worden. Dat is heel triest, gelukkig heeft ze een leuke plek gevonden waar ze de laatste periode van haar leven kan doorbrengen. Hendrikje was nog volkomen bij en was er terecht trots op dat ze de oudste mensje van de wereld was. Haar lichaam heeft ze geschonken aan de wetenschap waardoor een spetterend afscheidfeest achterweg blijft en dat had ze wel verdiend!!!!!!
Maar goed het is leuk geweest moet ze gedacht hebben en Hendrikjes wil is wet zo zegt men dus ook nu ..............

Maar Hendrikje wees niet ongerust, die standbeeld van je zal er komen!!!!!!

Ps: Is het goed dat Jannes komt zingen dan????????

Rogier

Geen opmerkingen: