maandag 25 februari 2008

Hogere sferen


Vanavond naar Don Carlos in de Oosterpoort geweest. Don staat garant voor echte roots reggea. Samen met een dame die om een flesje normaal koud water vroeg voor onderweg ging ik er heen. We kwamen een half uurtje voor het begin aan en de opkomst leek tegen te vallen, er zaten slechts handjevol mensen in de kleine zaal. Gelukkig veranderde dat nog wel zodat het zaaltje door 150 reggealiefhebbers werd bevolkt. Het was heerlijke muziek zoals reggea het is, Don en zijn band gaf een spetterende voorstelling. Ik had hem nog nooit live gezien en een cd heb ik ook nog niet in handen gehad. Vaak heb je bij reggea dat het allemaal hetzelfde klinkt maar dit was geheel een eigen stijl. Ik heb aardig wat reggeacds thuis liggen dus ken de deuntjes zn beetje wel maar met Don was ik positief verrast. Ondanks het Niet Roken bordje werd er veel gerookt en dan voornamelijk weed. Als je zelf niet rookt is dat niet echt lekker, en na ongeveer 2 uur roken we er ook helemaal naar. Thuis gauw gaan douchen, maar ja dat schijnt er een beetje bij te horen bij een reggeaconcert......


Volgende week EELS, totaal weer wat anders maarre in Juni komt ALPHA BLONDY in town, en dat is REGGEA..........................

Geen opmerkingen: