vrijdag 2 mei 2008

Bob de Bouwer





Vandaag stond er een kleine verbouwing op het programma, want er moesten wat planken bij komen in de kleine boeken/dvdkamer. Dus een kleine verbouwing, wat de naam verbouwing eigelijk niet echt eer aan doet. Maar goed had van te voren voor alles gezorgd zoals gele bouwhelmpjes want tja veiligheid gaat voor alles. Samen met mijn pa togen we naar een van de groothandels die je aardig op weg kunnen helpen bij een kleine of grote verbouwing. De verkeersregelaars buiten deed ons al het ergste vermoeden dat het binnen een giga drukte zal zijn want na 2 vrije dagen moet men weer wat om handen hebben Het was er druk, maar nog niet zo druk dat men de spullen uit elkaar handen trok om het laatste te kunnen krijgen. Planken en steunen hadden we al snel. De schroeven vinden bleek een wat moeilijker opdracht maar na wat speurwerk kregen we die ook in de kar. Snel naar de kassa waar er maar 3 van open waren terwijl er buiten zeker wel 8 verkeersregelaars overbodig te zijn want iedereen vindt zijn plekje zelf wel. Maar ja sta je daar in de rij je tijd te verkutten terwijl je hele grote plannen met je boekenkamer heb. Wonder boven wonder kregen we alles in de ford K al helde het wagentje wel gevaarlijk naar rechts over. Maar nadat we de zakjes met pluggen en schroeven aan de linkerkant van de kofferbak hadden gelegd was dat probleem ook verholpen. Thuis gekomen waren de gaten zo geboord en dat niet eens door mij. De schroeven voor de steunen de muur in draaien bleek lastiger dan verwacht. De elektrische schroefmachine was vergeten in Hoogezand werd gedacht. Na 2 steunen in de muur geschroefd te hebben had ik al blaren op handen en erger nog de schroevendraaier in de vinger. Geen 112 maar gewoon een pleister werd geplakt terwijl mijn pa zei dat ik er niets aan kon doen omdat ik simpel weg kantoorhandjes heb. Maar goed bob de bouwer had het allemaal zo voor elkaar, en in een mum van tijd hingen de planken op hun plek. Toen kwam opeens de elektrische schroefmachine te voorschijn, ach zweten is gezond toch? Daarna was het mijn beurt om in actie te komen, het schoonmaken en inrichten van de planken. De oudere planken kregen ook een opfrisbeurt en de boeken werden uitgezocht. Het zal een klein klusje zijn maar het gebeurde dat ik de rest van de dag er zoet mee was. Dus niets geen kleine verbouwing maar een compleet heringerichte boeken/dvdkamer. als je een deze dagen een boek wil lenen kan het wel effe duren voor ik die gevonden heb. Ach het luie zweet van de afgelopen vrije dagen is er mooi er wel uit gezweet…….

Tip: zorg voor pleisters en goed materiaal als je met zoiets begint als dit hier.

Geen opmerkingen: