zondag 15 juli 2007

Dolende loper


Vandaag toog ik met mijn hardloopkleding naar Hoogezand om daar eens flink te gaan lopen en om daarna natuurlijk heerlijk te gaan eten. Wilde vandaag eens verder dan een uur en dan kan je in Hoogezand alle kanten op. Lopen doe ik er graag want je kan er eindeloos lopen. Vooral die lange rechte stukken vindt ik heerlijk om te lopen. Je komt dan weinig tot geen mens tegen. Heerlijk alleen ik en mijzelf, ik vecht nog steeds om weer in vorm te komen. Dat gaat eenmaal niet zo makkelijk om elke keer weer terug te komen van een blessure. De eerste kms gingen dan ook alles behalve soepel. Pijnlijke kuiten en schurende kledingstukken. kortom dingen waar je normaal als diehardloper geen last van hebt. Maar zoals ik vaker roep geeft een boer nooit op! niet dat ik een echte boer ben maar toch die kreet ligt me wel. Het lopen van lange rechte stukken heb je doorzettingsvermogen voor nodig. Heb met velen die lange stuken gelopen en de meesten haakten af omdat ze niet tegen het eindeloze horizon konden. Mooie woorden bedenk ik vaak ook tijdens het lopen, en zo ook vandaag eentje namelijk karakterloper en dat is een loper die eindeloos de horizon tegemoet kan lopen zonder maar eens aan zich zelf te twijfelen. Dat eindeloos hield vandaag bij anderhalf uur lopen op, maar de echte lange duurlopen komen wel weer. Vandaag liep ik een nieuwe route eentje met veel fietspaden. Het was een mooie route al ligt het zo dichtbij huis, ik had deze paden nog nooit belopen. Ik worstelde met mijn pijnlijke kuiten en zag opeens de ANWB paddestoel eenzaam aan de kant van het fietspad staan, met de volgende tekst: '' Daar was ik dan, dapper dolend op mijn in geslagen weg, de meeste tijd alleen '' Hoe toepasselijk! , alleen dat van de meeste tijd alleen klopte niet meer want ineens liep ik in een heuse colonne fietsende bejaarden

Al ben ik nog dolende, ik kom zeker terug.

Geen opmerkingen: