zondag 1 juli 2007

Running Sunday

Heerlijk een zondagse dag, de winkels dicht dus valt er ook niets meer te kopen of om achter iets aan te gaan. Heerlijk zn zondagse dag, lekker uitslapen en in bed blijven tot je er voor schaamt dat je er nog zo laat in ligt. Heerlijk zn zondagse dag na een zaterdag welke in teken stond van verhuizen. We en daar bedoel ik mijn pa en ma en ik dus mee hebben gister mijn jongste zus weg gebracht. Niet naar het gesticht of schiphol maar naar Vleuten, daar is ze gaan samen wonen met dr vriend. Het is niet naast de deur dat Vleuten maar het is zeker ook niet de andere kant van de wereld. Slechts 200 echt kilometers liggen er tussen Groningen en Utrecht, en als je dat in hardloopterm vertaald zijn dat bijna 4 hele marathons. Dat klinkt natuurlijk heel wat dramatische 4 hele marathons lopen is mijn zus van mij verwijderd. Hardlopende zal ik daar rond de 16 uur over doen, tenminste als ik stevig door blijf stampen, en als ik dat van die 16 uur lopen ben ik echt niet van plan, want de NS doet er tegenwoordig iets korter over. Maar goed na de hele dag sjouwen en in de file gestaan te hebben was mijn zus met dr spul op de plek. Na een dag dus als gister maakt deze zondagse dag extra lekker, het enige wat ik moest was hardlopen. Eigelijk wilde ik voor het eerst na mijn blessureleed weer eens richting Hoogezand stampen, want dat was immers ook al weer tijden geleden en eerlijk gezegd miste ik dat wel. Ik was me aan het omkleden, tot een echte dushi me vroeg met haar te gaan lopen, ze wilde wel een stuk van de route meelopen. Maar ja de eerste stuk is niet zoveel bijzonders, binnenstad en industrieterrein zijn niet echt van die dingen wat je als hardloper warm van wordt. Om dan nog eens de dushi halverwege weer terug te sturen maak je zelf ook niet zo populair mee. Dus liepen we een van mij vaste looproutes om de stad, in een lekker rustige tempo. Beiden konden het tempo goed aan, en ongemerkt liet ik haar meer lopen dan we oorspronkelijk bedacht hadden. Ze wil de zevenheuvelen lopen in november en zoals het er nu naar uit ziet gaat ze dat zeker redden. Ik ben geen prof trainer maar met mijn jaren van ervaring als loper maakt het toch dat je best veel weet, en die kennis kan je overdragen op een ander en dat is eigelijk best heel leuk. S avonds de hardloopkleren gewassen en de zondag zit er weer op.

Tja het was eigelijk een echte running Sunday…………..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geachte heer Wartaal,

Kan ik een afspraak met u plannen.
U bent wel erg druk de laatste tijd. Blijft u wel op de kleintjes letten? mensen met maar 2200 bezoekers op hun website.

Groetjes Moxi

Anoniem zei

Of bent u te druk met de dushi's?

Groetjes uit de echte stad.

De burgemeester.