maandag 9 juli 2007

Slakkengangetje

Na al het regen waagde ik me buiten, nou ja daarvoor had ik met de hond door de regen gelopen. Of het nu sneeuwt, regent of 35 graden is de hond zal en moet lopen nadat ik mijn bord leeg heb. Vanavond was het niet anders, maar gelukkig voor mij had ik een waterafstotend jas aan en de hond niet. Dat deerde haar niet want we hebben ons rondje gelopen met als resultaat een drijfnatte hond en een nog vrij droge ik. Nadat we binnen waren klaarde het weer op, net alsof de weergod iets tegen de hond zeggen wou. Maar ja dat zal vergeefse moeite zijn geweest want de hond heeft niets met god. Zelf kon ik het niet laten om nog effe de loopschoenen aan te trekken want gister was het min of meer een drame, stijve benen enzo. Voorzichtig zette ik mijn eerste passen op het van al het regenwater glimmend asfalt. Het leek net alsof ik bang was dat ik onderuit zal gaan. Aan de nieuwe schoenen zal het niet liggen en aan de snelheid zeker niet. Een slakkegangetje was het! niets meer en niet minder, maar ja ik liep weer tenminste. Aangezien ik vanavond alleen een maaltijd salade heb genuttigd had ik onder het lopen wel weer trek gekregen. Zelf zat ik aan Slakkenpuree te denken, niet omdat ik met een slakkengangetje liep maar omdat er vele slakken op het fietspad lagen. Het is natuurlijk onbegonnen werk om al die beestjes te ontwijken. Een slakkenpuree is naar mijn idee nog nooit geprobeerd op het menu te zetten, tenminste in Hoogezand en omstreken. Ik stampte er lustig op los al dan niet bewust, en het lopen ging er eigelijk vanzelf door. Dit ging lekker zo door tot dat ik een wandelaar tegenkwam die riep " zeg wat heb daar onder je neus hangen mien jong??? " Ik wreef met mijn vinger bij mijn neus, en had slakkesmurrie te pakken, ik bedacht me geen moment en stak mijn vinger in de mond. De man holde gillend weg, en zo kwam het dat ik als eerste in de streek lokale slak op het menu had. Thuis gekomen ontdekte dat ik aan de beide zolen van mijn loopschoenen wel voor een week slak had zitten.

Best voedzaam dat hardlopen..................

Geen opmerkingen: