donderdag 8 februari 2007

Alarm het sneeuwt........

Groots alarm, de russen komen niet maar het gaat sneeuwen. Het schijnt dat het vroeger sneeuwde in de winter. Nu we het niet meer zo gewend zijn wordt er bij de eerte sneeuwvlokjes al een alarm afgeven. Dat is ook erg logisch want je zal maar buiten lopen en je verslikken in een sneeuwvlokje die je zomaar binnen krijgt als je door je mobiel loopt te bleren. Dan stik je in een sneeuwvlokje en volgens mij haal je daar de kranten wel mee. Als je dan een Drent ben en je bent dan ook nog eens een dikkerd heb je de kans dat je met een verhuiswagen naar het ziekenhuis wordt gebracht. Dat is iets nieuws, want er lopen zulke dikkerds rond in Drenthe (en de rest van het land) dat de ambulances het niet meer kunnen vervoeren. De wagens zakken door hun as en de broeders door hun rug. Het is erg dat het gebeuren moet, maar ja kan je beter afvragen hoe ver dat heeft kunnen komen. Ziektes en medicijnen zijn de veel gehoorde smoesjes, en bij een aantal zal het ook wel zijn, maar voor veel is het ook wel makkelijk om het te roepen om vervolgens een 300 grams zak chips weg te werken. VOor die mensen zal een dik pak sneeuw wel goed zijn, gewoon 2 weken afgesloten van de buitenwereld en beter nog de Jumbo. Als je al die berichten moest geloven voordat er nog maar een vlok sneeuw gevallen was zouden we wel tig weken onder een sneeuwmassa verdwenen zijn. Mijn gedachten gingen uit naar 1978 toen ik met pa de Bert van Ernie in het sneeuw maakte. Maar ja Net in het park geweest en er is niet eens genoeg voor een mini bert. Das is kut, want waarschijnelijk is dit het laatste sneeuw voor de komende 10 jaar. Dus die Bert van Ernie in de sneeuw zal ik van de oude films van thuis moeten hebben. Oja het weeralarm heb ik natuurlijk naast me neer gelegd en volkomen genegeert, dus niet eerder naar huis van het werk en daarna gewoon lekker de straat op gegaan, net als die onderstaande " die hards " van het park.......

Geen opmerkingen: