woensdag 14 februari 2007

Mister Valentine

Vandaag kreeg ik een hele stapel post, meer dan gewoonlijk en eigelijk was het niet zo vreemd ook want vandaag was het de jaarlijkse Valentijnsdag. Dat is een commercieel uitgemolken dag voor mensen die de liefde willen verklaren aan de droom vrouw of man van hun leven. Daar zat ik vanmorgen rond 9 uur met die stapel post, aandacht bekeek ik de stapel, en helaas zaten er geen rode of roze gekleurde enveloppen bij. Dat is natuurlijk ook niet zo gek want het meeste was interne post van mijn werk. Maar aangezien ik veel en veel vrouwelijke collega’s heb was het natuurlijk zo gek nog niet dat er toch eentje er tussen had gelegen. Een liefdesverklaring in een supermooi handschrift geschreven, en over de tekst is dagen misschien wel weken lang over na gedacht. Voor het dichtplakken wordt de kaart nog met haar favoriete parfum besprenkeld Stiekem met een bonkend hart de kaart tussen de interne post gegooid. Tja hele mooie gedachten maar niets is minder waar, helaas voor mij of beter gezegd voor die dame die niet op het idee gekomen is om het te doen. Dus ik ging weer flink aan het werk tot de middag, want misschien zat er nog wat tussen de middagpost. De middagpost werd een teleurstelling. Maar ja niets geen geklaag dacht ik, thuis zal het bij de deur wel zo hoog opgestapeld liggen dat ik met moeite de deur zal opkrijgen. Ik nam de snelste route naar huis door de regen. Stak de sleutel in het slot en tja de deur ging heel makkelijk open. Op de mat lag maar een brief, wel een liefdesverklaring want mijn energie boer Essent en een andere namelijk Nuon hebben aan elkaar de liefde verklaard.

Valentijnsdag lijkt net zoiets te worden als andere feestdagen. Maar ja wat zegt een dag zoals deze nou eigelijk? Mij niets eigelijk want ik was er niet vrij om ofzo. Het domste vindt ik nog wel de smsjes en mailtjes die je van (gelukkig) het vrouwelijke geslacht krijgt. Even geven ze je het gevoel dat ze echt om je gedacht hebben, maar als je dan een blik op de geadresseerdenlijst werpt weet je meteen dat je een van de 101 anderen gelukkigen bent. Tja dat is pas echt nep, maar ja eigelijk is de hele gedachte achter Valentijnsdag nep want het komt overgewaaid uit Amerika. Want wat daar vandaan komt is per definitie nep, dus ook deze liefdevolle bedoelde dag. Nu zal je wel denken dat het wel lekker gemakkelijk is van mij om af te geven op Valentijnsdag als je niets hebt gekregen, voor de goede orde heb ik ook niets verstuurd. Dat is trouwens wel voor het eerst sinds jaren, maar ja wordt een beetje ouder en de respons op de verzonden kaarten waren nooit echt denderend. Dus dit jaar maar niet meer gedaan, maar misschien moet ik wel het goede voorbeeld geven. Ach heb toch nog een heel jaar om er over praktiseren wie o wie ik gelukkig zal maken met een superkingside kaart want tja ik schrijf nu eenmaal groot. Dus dames wees lief en opgelet volgende valentijn……..

Geen opmerkingen: