woensdag 7 februari 2007

Saampjes op weg

De regeringspartners zijn er uit, het akkoord is er door. Het mocht ook wel want wie weet nog precies wanneer hij of zij gestemd heeft? Juist erg lang geleden, en straks moeten we alweer hetzij wel voor een andere kamer. Maar goed de vijanden in de verkiezingsstrijd hebben elkaar gevonden. Het CDA heeft zijn vijanden lief en PVDA moet wel als ze iets te zeggen willen hebben komende jaren, en de Christenunie vindt het alleen al leuk dat ze mee morgen doen. Samen werken, Samen leven is het motto van dit nieuwe kabinet, dit klinkt me wel effe te christelijk in de oren. De hele dag moet ik al denken aan ‘’ de samen op weg’’ kerk in Hoogezand waar ik altijd langs kom tijdens mijn zondagse looptripje. Wouter Bos is omgetoverd tot een vrome koorknaap en de christelijke unie heeft zijn zin met het beperken van de koopzondagen. Na de hoogtepunten bestudeerd te hebben lijkt het wel een aardig goed plan. De privatisering van Schiphol gaat niet door en dat is ook maar goed want een luchthaven hoort gewoon in de handen van de overheid te zijn. Graag had ik nog wel gezien dat de privatisering van energiebedrijven terug gedraaid wordt, want als een burger ergens genaaid mee wordt is dat het wel. Rita Verdonk gaat emigreren naar Oostenrijk en sluit zich aan bij Jorge Haider om daar met zn vriendjes in het rechtse gelid te lopen. Dat kan niet anders want er komt een generaal pardon voor mensen die voor 2001 asiel hebben aangevraagd. Kijk dit is dus humaan en sociaal. Het lijkt er op dat dankzij de PVDA licht in het hart van het CDA is gaan schijnen. Dus hoezo God zal je denken, maar misschien heeft de CU ook wel voor een beetje meer goddelijk gevoel gezorgd. Maar goed wie ook het ijskoude hart van het CDA heeft ontdooit maakt niet uit, ben allang blij dat die Aziaten van de afhaal mogen blijven. Wat wel jammer is dat het besluit tot deelname van de JSF gevechtsvliegtuig niet wordt terug gedraaid, dit had namelijk enorm veel geld uitgespaard, maar ja we moeten natuurlijk wel vriendjes blijven met het kabinet. Van dat geld hadden we een zweeftrein van Groningen naar Maastricht kunnen aanleggen. Wat ook een gemiste kans is dat het kweken van embryo’s voor stamcelonderzoek verboden blijft. Doordat dit verboden blijft komt de ontwikkeling naar genezing van erfelijke ziekten en aandoeningen stil te liggen. Verder baalt de breinaaldenfabrikant want abortus blijft gewoon toegestaan, en dat terwijl Christen Unie toch wel heel iets anders aan hun beloofd had. Verder ziet het akkoord er in grote lijnen wel goed uit, aan mijn werkgever is ook gedacht alleen snap ik niet dat de levensloop nog verder gestimuleerd wordt dat is gewoon zonde van het geld. Maar goed de partijen zijn lekker samen op weg, al vraag ik me nu wel steeds af wat voor kleur je krijgt als je groen, geel en rood met elkaar vermengt……….

Geen opmerkingen: