woensdag 21 november 2007

Good old times




Wartaal goes Arnhem en wel op 30 november aanstaande! Na ongeveer 10 jaar ga ik '' the boss '' weer in levende lijve zien. Met the boss bedoel ik natuurlijk niemand minder dan Bruce Springsteen. In mijn jeugdjaren dreunde '' born in the usa '' door het ouderlijk huis. Mijn ouders vonden dat helemaal niet erg want dat was altijd nog beter dan het housemuziek wat toen nog niet eens bestond. Bij mijn eerste stereoset kreeg ik een heus verzamelwerk van Springsteen als kadoo. Maar goed in 1986 zag ik Springsteen voor het eerst in de kuip, met zijn tunnel of love tour. Ik was 13 en het was mijn eerste grote concert ooit en dat heeft ook veel indruk gemaakt. 50.000 mensen die zongen heel trevee born in de usa!. Later het zal rond 96/97 zijn geweest trad hij op in de ahoy, dit was wederom een geweldige ervaring, al is een stadionconcert natuurlijk nog het allermooist. Daarna heb ik de the boss gemist toen hij hier in het land kwam op te treden. Maar nu op 30 november ga ik dat weer inhalen want dan treedt hij op in de Gelderdrome te Arnhem.

Een kaartje kopen, daar dacht ik pas aan toen de het al uitverkocht was, en eigenlijk werd ik door mijn zus wakker geschud, want die hadden wel kaarten gehaald. De laatste keer dat ik kaarten voor bruce had gehaald gin de slaapzak mee. De hele nacht bij plato (muziekzaak) voor de deur, want ja echt weer internet bestond toen nog niet of op hele kleine schaal. Nu is de wereld compleet anders met internet. Natuurlijk was het concert al uitverkocht maar er stonden nog genoeg kaarten te koop op internet. De eerste was meteen al raak, een veldkaart voor de normaal prijs, helaas waren daar 2 mensen bezig geweest de kaarten te verkopen dus viste ik achter het net. Maar ik gaf de moed niet op en speurde verder, na een uurtje op het net had ik al de keuze uit tig kaarten. De een wilde er veel aan verdienen door het dubbele te vragen, een ander vroeg de gewone prijs. Uiteindelijk vond ik een eerlijke verkoper die zijn kaartje voor de normale prijs aanbood. Na effe gebeld te hebben was de deal rond. Vandaag om 2 uur afgesproken op het station, en na een praatje was de overdracht geld-kaartje een feit. De jongen gelukkig met zijn geld en ik blij met mijn kaart. Nou rest me nog om de teksten van de nieuwe Springsteen nummers goed te leren zodat ik vrijdag over een week probleemloos mee kan brullen!!!!



it's gonna be a long walk home
hey pretty darling, don't wait up for me
gonna be a long walk home
a long walk home

1 opmerking:

Anoniem zei

Die oude tijd, mooie periode de jaren 80!.
En mooidat je een kaartje kon kopen.
Veel plezier alvast.
Groet Rinus.