woensdag 14 november 2007

Kipfingers

Het zat vandaag niet echt mee wat koken betreft. Dat is mij eigenlijk onbekend want mensen die bij mij hebben gegeten eens weten dat ik het in de vingers heb. Van tevoren toen ik naar de winkel liep had ik al mijn denkbeeldig boodschappenlijstje klaar. Maar ja een intern boodschappenlijst ben je zo weer kwijt. Toen ik vlug alles gescoord had kwam ik tot ontdekking dat ik nog een en ander vergeten was. Dan fabriceer ik wel iets dacht ik bij mij zelf toen ik door de snel donker wordende stad liep, want na een dag van werken heb je geen zin om weer voor een tweede keer moeilijk te gaan zitten doen in de winkel. Ik zette een lekker muziekje op en ging aan de slag in de keuken. Ui en knoflook vonden snel de weg naar de pan, daarna volgde het gehakt. Toen dit lekker er uit begon te zien deed ik het zakje kant en klare groentenmix erbij. Effe laten sudderen, en na de reclame ging ik vrolijk verder met de prut. Ik voelde me helemaal als Oliver James en die kookt ook heel wat af voor de lol. Om het een beetje pittig te maken doopte ik mijn gerecht in Mexicaan style. Hmm het rook heerlijk en het smaakte ook nog eens goed. De krieltjes werden al mooi bruin. De telefoon gaat, ik kan negeren maar zie dat het een leuke dame is. Maar ja mensen als er een leuk iemand belt onder het koken gaat het vaak mis. Het was een standaardgesprek van hoe is het met je moeder, hoe is het met je vader en hoe is het met de rest. Ik schijn leuke ouders te hebben want de meeste vriendinnen vragen me het. De koetjes en kalfjes drentelden vrolijk verder en ineens rook ik wat. Toen bedacht ik dat ik ook bezig was in de keuken, dus een snel ik bel je wel eens terug gooide ik de telefoon op de bank. In de keuken was mijn heerlijk gerecht bezig om zich om te vormen toch een zwart aangekoekt iets. Maar gelukkig kon ik de helft redden. Het leek mee te vallen, en het leek er sterk op dat ik toch nog kreeg te eten. Maar niets is minder waar, de krieltjes bleken nog niet gaar, dar de rest op het bord lag te dampen. Ik had het bord naast de pan op het fornuis gezet, Ik verklaarde de krieltjes gaar en gooide het bij de rest Ik pakte het bord, welke gloeiend heet was geworden. Ik branden mijn handen aan mijn eigen bord en van schrik liet ik het los, ik denk eerder gooide want bijna de maaltijd lag door de hele keuken heen! Brandende vingers het werden net kipfingers van moraaaa. Heb mijn vloekwoorden kennis weer eens flink bij geschaafd. Daarna half uur onder koude kraan met die handen terwijl ik de ravage in me opnam. Er zat nog een beetje in de pan, dat heb ik maar genomen helemaal geen zin om nog weer iets anders te regelen. Een paar uur later de brand trekt langzaam weg, maar ja het kan niet elke dag toppie in de keuken zijn toch????? De schoonmaak was een dubbele straf met verbrande vingers in een lekker heet sopje maar ja zo leer ik het bellen onder het koken wel af tenminste!

Maarre wie o wie heeft zien om morgen ( misschien als het bevalt de dagen,weken erna ook) voor mij te koken.

Geen opmerkingen: