zondag 4 november 2007

lieve dushi (16)

Het is alweer zondag, en vaste lezers van mijn blog vragen zich al af wanneer ' lieve dushi ' zal verschijnen. De ene keer ben ik er vroeg mee en de andere keer wat later. Maar traditiegetrouw is het zondag raak met lieve dushi, en wie het echt elke zondag wil lezen wacht gerust een paar uurtjes. Ook deze week ging weer snel voorbij dushi, je schreef me dat je verzoop in al je schoolwerk. Dat is niet zo mooi dushi, ik hoop voor je dat je zwemdiploma's hebt gehaald. Ik heb ze in elk geval wel dus in de hoogste nood kan ik je komen redden. Ik denk dat het iets tijdelijks is, want hoor er veel meer dushis euh dames over. Leuk is anders, ik heb het ook best druk op mijn werk maar dat is denk ik toch anders, als jij een zware schooldag heb gehad moet je daarna nog aan de studie. Gelukkig hoef ik dat niet meer. Daarom vindt ik het ook knap van je dat je het volhoudt en door blijft gaan.

Sinds deze week loop ik nu ook in de middag hard, en dushi je moet weten dat het echt lekker is. Het is heerlijk om er even tussen uit te kunnen effe de beentjes strekken. In ongeveer 40 minuten loop ik rond de 8 km, lekker relax. De motivatieproblemen die ik met het lopen had lijken nu als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen. Het is eigelijk de ultieme gevoel van vrijheid,een soort kunta kinte (roots) gevoel, maar ja die vrijheid is van korte duur. Maar ja dat was voor Kunta Kinte ook zo. Nu overdrijf ik natuurlijk want ik ga graag (in tegenstelling tot Kunta Kinte) weer aan het werk. Verder is het zo dat je die ultieme vrijheid van lopen pas ervaart als je ergens loopt waar gaan hond is, ik loop in de middag tussen vrachtwagens, schoolkids en loslopende ambtenaren. Dus die gevoel van vrijheid valt ook wel mee, maar ja het is gewoon lekker om te lopen. Het voordeel ervan is dat je weer heerlijk fris weer aan het werk gaat. Misschien is het ook wel iets voor jou dushi, heerlijk lopen na een dag van goed je koppie er bij houden en je werkjes maken. Het begin zal moeilijk zijn maar daarna gaat het als een speer geloof me dushi, eerst uno km, en snel volgen er meer. Zoveel meer zelfs dat je eindelijk de 8 van Drachten eens loopt!!!

Ach we zullen wel zien, dus rustig dushi!!!!

mi stimba bo.

Geen opmerkingen: