zondag 23 oktober 2005

23 oktober 2005 Kleine wereld

De wereld is lang niet zo groot als je denkt. Als er een vogel in Asia zich grieperig voelt, voelen een paar dagen erna meerder vogels verspreid over de wereld dat ook. Of het aanstellerij is weet ik niet maar is wel apart toch. Je zal er ook uit op kunnen maken dat de wereld niet zo groot is als gedacht werdt. Vroeger dacht men dat de aardbol zo plat als een dubbeltje of 10 eurocent was, en als je tever ging varen er afdonderde. Nu weten we het beter dat het rond is, nu kan je de hele wereld omvaren om bij vertrekpunt weer te eindigen. Dat kan en veel mensen doen het, en tja veel mensen komen niet meer terug. Komen een vrouw tegen onderweg of verdwijnen gewoon in de Bermudadriehoek. Ongeluk zit in een klein hoekje dus, dus vandaar de kleine wereld.

Wat de wereld ook wel klein maakt is het volgende. Voor een tijd terug schreef ik veel met mensen ( ja dames) in het mooie switi sranan en daarbij oo het nodige aan fotos enzo uitgewisseld. Daardoor is het nu zo dat ik zelf geen fotos heb van mezelf tot 2 jaar terug maar half Suriname wel met die ouwe fotos van me opgescheept zit. Het toeval wilde dat ik een email kreeg van een vriendin aldaar, die schreef me dat ze bezoek had gehad en dat die persoon mijn foto gezien had en me herkend heeft als zijnde broer van een vanmijn twee zussen.......
Ik weet nog niet wie het was maar daar kom ik nog wel achter wanneer ze me de naam zal doorgeven. Het is wel een hele eer, wanneer je in een of andere eetkamer ingelijst en al naast Bouta en Ventiaan hangt. Ik hoop dat die foto lijst wel effe net iets mooier is dan van die andere twee. Ik zal het dr vragen wanneer het niet zo mocht zijn stuur ik er een voor dr. Wel met een nieuwe foto natuurlijk............


Tja dit maakt de wereld echt klein

Tang boeng

Rogier

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.