zondag 9 oktober 2005

9 oktober Effe broessen noar huus

Het was op een mooie zondag, en vandaag stond er weer een wedstrijd op het programma en wel een hele speciale niet alleen wat locatie betreft maar ook de afstand, Namelijk het was in Groningen de Vier mijl. Dit is mn kortste wedstrijd die ik in het jaar loop. Wel een hele mooie veel mensen en altijd wel gezellig. De wedstrijd was in de korste keren vol met het aantal deelnemers, en dat waren er 12 000. Dus genoeg lopers

Maar goed op zondag was ik er al op tijd af, en begaf me rond 1 uur naar Haren waar de start plaats vond. Onderweg kwam ik nog wat mensen tegen die mij kenden van hier en daar, tja als je in je eigen thuisbasis een wedstrijd loopt kan het gebeuren dat je veel bekenden tegen komt die met je willen praten en handjes schudden. In haren was ik vlot bij het startvak en was er eigelijk te vroeg moest nog 3 kwartier wachten. De drie kwartier genoten in de zon en gekletst met allerlei mensen die mij herkenden van weet ik veel wat

De start ging lekker elke keer schoven we een vak op zodat we niet vanuit onze vak ineens naar de start moesten lopen want dat was iets van 500 meter als het niet meer was, en dat beviel me wel Startschot klonk Ik schoot weg, stond vooraan, heerlijk op wat kinderen na was de baan vrij De eerste km zn beetje helemaal vrij gelopen en die ging dan ook in een recordtijd van 3 min 57, ik vond dat toch iets te snel. maar ja het ging lekker Na de 1 km werdt het wat drukker op; de weg moest een paar keer slalommen enzo maar toch redelijk goed op eigen tempo kunnen lopen. Het werdt drukker en drukker en kreeg na 3 km een droge mond nou!!! maar z at nog aardig op tempootje de 3,2 km ging in 13:42.6 dus.

Enorm veel mensen langs de kant was ook schiitterend om te zien Dan de NSviaduct over, herinneringen van vorige jaar schoten door mn hoofd, daar kwam ik ten val...... Maar was gerust dit jaar niet maar het werd drukker en drukker, dus het gas moest er effe af.
Hoorde mijn naam een paar keer scanderen maar was teveel bezig om overeind te blijven zodoende liep ik door een bomvolle herestraat en vismarkt naar de finish in 28:10 min. Zeg maar 28 min, dit is voor mij weer een Persoonlijk Record. Snel de felicitaties en de medaille en andere troep in ontvangst nemen en begon aan mn laatste sprintje naar mn huis. Daar aangekomen (in 4 min) effe gauw onder de douche. Tijdens het douchen bedacht ik me dat de laasten nog moesten starten in Haren. Kortom het was weer een leuke loopmiddagje

Rogier

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd Rogier! Mooi weer een PR op zak!

Anoniem zei

Goed geschreven hoor Rogier ik lees het graag

Gr. Ma