zaterdag 29 oktober 2005

29 oktober 2005 Lopen in de Hel

Vandaag ben ik in de hel geweest! schrik niet het was nog geen tijd voor mij om daar te gaan, maar er was een wedstrijd. Niet in de Hel zelf natuurlijk maar In Holten want daar werd de Diepe Hel Holterbergloop gehouden. Een prachtige omgeving compleet met beste heuvels. Na een paar dagen onzekerheid of ik wel mee zal doen of niet ivm niet lekker voelen enzo toch de knoop door gehakt! Daar ben ik erg blij! Wat mooi is het toch daar in Holten ben er wel es geweest maar ja dan zie je het toch op een andere manier. Samen met Henk Jens en Rob vertrokken we vanuit onze stad richting Holten. Daar aangekomen ging het allemaal vrij soepel, snel de startnr gehaald enzo.

Effe wachten in het startvak en we konden los. Ik besloot om rustig van start te gaan omdat je die heuvels geen kattenpis is!! Ik vergeleek ze voor mezelf al met de Posbank. Het weer was heerlijk, voor de toeschouwers. Het was zn 23 graden met de zon erbij was het gewoon warm. Meteen na de start was het klimmen geblazen. Tjonge Tjonge wat afzien, dat lekker voelen heeft toch wel een en ander nagelaten. Maar ja Speedy ging verder klimen, dalen, klimen, klimen klimen en dalen (net zoals de rest) Na vijf km had ik al een achterstand van 2. min 44 dus besloot ik me niet over de kop te jagen. Dan na 6 km JEEEEEEETJE die bult zooo daar zijn heel wat gesneuveld! maar bleef lekker doorlopen! heerlijk om zo af te zien!

Bij het keerpunt ging het ineens een stuk makkelijker, en zo kwam ik langzaam maar zeker bij die ernorme bult die ik omhoog was gegaan en ja omlaag gaat een stuk sneller Mijn hamstrings hebben het ondervonden. Speedy liep rustig verder, nou ja rustig zweete me kapot en mn voeten begonnen zeer te doen. Ik begon te praten tegen me zelf dat die heuvels mij niet klein kregen. Door het praten kreet ik aanspraak met een of andere loper uit Tilburg. De laatste 3 km ging gemakkelijk aan naar beneee, alleen die viaduct hadden ze wat beter moeten bedenken maar goed. Mijn eindtid van 1:21:nog wat zullen we maar snel vergeten, maar heb genoten. Na afloop was het erg gezellig in het plaatselijk cafe, we hebben die bediende eens goed laten zweten!!!

The ChatnRunGang bij elkaar in Holten (zondertwixactie)

Dit was speedy vanuit Holten waar het nog lang onrustig bleef

Geen opmerkingen: