zondag 13 augustus 2006

Het regent...

Zonnestralen!!!

De tekst van dit mooie nummer van Acda en de Munnik brul ik luidskeels mee, de zondagse rust wreed verstorend van zovelen hier in de buurt. Na dagen van regen en zomers kutweer regent het nu volop zonnestralen. Vandaag ben ik de ganse dag actief geweest in de tuin, er was van alles toen, maar ja heb nog tot vrijdag. Voor alle duidelijkheid ik bevind me nog steeds in Heysantie of beter gezegd in het gewoon Nederlands Hoogezand. Waar anderen in het verre Spanje lallend de laatste flessen wijn ontkrukken ben ik er nog steeds om het fort te bewaken. Dat doe ik samen met Sophie, nee niet mijn buitenvrouw maar dat is de naam waarnaar de hond luistert. Stiekum noem ik de hond nog gewoon zappa, want die naam droegen de beide voorgangers ook. Sophie heet ze in het echt, maar ja dat is zn naam waarbij ik steeds moet denken aan een of ander vaag vriendinnetje uit het verre verleden. Zappa straalt meer hond zijn uit vindt ik. Kan me voorstellen dat een hond met de naam Sophie door een hel gaat, uitgelachen door de andere honden van de straat. Onzekerheid uitstralend en wanneer er een andere hond aan komt lopen zich verstoppend achter de grote rug van de baas. Die baas ben ik dus en dat nog een hele week. Daarna is voor mij ook de vakantie voorbij. Er staan weer veel nieuwe dingen te wachten. Een nieuwe baan wat eigelijk onverwacht uit de lucht is komen vallen, een nieuwe baan met veel perspectief voor de toekomst. Ben benieuwd hoelang ik nog vrijgezel blijf, want een baan geeft doekoe en daar zijn vrouwen in het algemeen wel gek op. Maar goed mijn nieuwe baan start medio september dus heb ik nog effe om van mijn vrije tijd te genieten.

In die vrije tijd ben ik erg actief al zeg ik dat zelf. Ik hou er gewoon niet van om stil te zitten. Aangezien ik in de laatste 2 weken beland ben van de voorbereiding op de marathon. De MARATHON, want je zo mag je de marathon in je eigen stad wel omschrijven. de voorbereiding is nog nooit zo beroerd geweest als nu, hielspoor en gebroken pink waren de boosdoenders die er voor gezorgd hebben dat ik nog geen wedstrijd gelopen heb dit jaar. Gister liep maar mooi effe 35 km in de voorbereiding en die ging best wel oke. Nou ja de laatste 2 km ging natuurlijk wel beetje moeilijker dan de eerste 2 maar ja waarschijnelijk was ik de enige in Hoogezand die op zaterdag effe 35 km ging lopen. Mijn zus die ik ook in de verzorging heb leek zich niet ongerust te hebben gemaakt dat ik 3 uur lang wegbleef van huis en haard, en de hond tja die stond natuurlijk al weer te wachten op haar middagse wandeling door het bos.. In de loperswereld noemen wij zoiets uitlopen dus kwam dat wel mooi van pas.........

En nu voor de 505ste keer: Het regent zonnestralen!!!!!!!

Geen opmerkingen: