vrijdag 4 augustus 2006

Verzopen of bezopen??

De marathon komt wel erg dichtbij met nog 22 dagen te gaan. Ik ben eigelijk totaal niet in de marathonmood. Heb nog nooit zn slechte voorbereiding voor de kiezen gehad als deze voor de Groningen Stad Marathon. Natuurlijk roept iedereen dat ik genoeg getraind bent en blabla. Tja wanneer mensen dat tegen me zeggen krijg ik meteen dat Amstelspotje voor ogen waarin een van de jongens aan het joggen is en de andere zogenaamd water drinken en als de jogger uit beeld is snel hun Amsteltje pakken. Ik zelf weet beter, dus met die insteek ging ik vandaag weer de hort op. Tegen de hele wereld of beter gezegd tegen sommigen die roepen dat je niet kan lopen met een gebroken pink zeg ik dat kan wel!!!! want je loopt immers niet op je pink toch??? Je kan er heel wat andere dingen mee doen maar ja het lopen watik voornamelijk doe doe ik met een paar benen en een fris koppie. Dat fris koppie had ik vandaag zeker, als die nog niet fris genoeg was vanmorgen kwam dat wel meteen nadat ik aan de loop ging. Het zal jullie niet ontgaan zijjn dat het nogal behoorlijk geregend heeft en dus ook op mijn looproute. Was nog geen 4 km van huis of ik was al natter dan wanneer ik in bad gezeten zal hebben. Kletsnatte schoenen en sokken maakten het lopen wel lekker zwaar. Maar ja door het weer laat ik me niet gek maken hoor, of het nu 9 graden vriest, sneeuwt of 32 graden boven de nul is of zoals vandaag een plensdag lopen zal ik.

Ik had een route voor ogen van rond de 30 km, in het begin ging het wel lekker ondanks dat mijn ballen aan het verdrinken waren in mijn tight. De regen kwam met baken uit de hemel, dus ik begon te zingen want dat kon dit keer ongestraft want had mijn gehoorapparaten thuis gelaten want had al een vermoeden dat droog vandaag niet het juiste woord zal zijn. Dus ik begon wat van Van Dik Hout te bleren, waarschijnelijk werd dat toch ergens gehoord want de kraan werd steeds harder open gezet. Ik verslikte me zelfs in het regenwater, dus de flesjes water die ik mee sjouwde waren overbodig leek het wel. Verbaasde blikken in voorbijrazende autos, waarvan sommigen zelfs wat vaart minderen en anderen juist met een extra vaartje door een plas waar ik dan toevallig ook net liep door heen te jakkeren. Altijd leuk om iemand nat te maken maar ze vergaten dat ik dat al lang en breed was. Na 2 en half uur lopen door niets anders dan regen ging de lol er wel een beetje af, dus dacht ik aan de kip watik straks in de oven zal gaan zetten met de heerlijk vette frietjes erbij. Zoiets is natuurlijk het stomste wat je dan kan doen, want de honger komt je dan ineens opzetten, en dat gebeurde vooral na het ruiken van paardestront. Dat klinkt gek en waarschijnelijk is dat het ook. Intussen was ik de verband van mijn pink verloren, zo hard regende het, dus die 5 meter verband zal wel ergens op de route liggen dus mocht je het vinden nog mail me dan effe. Na een paar km lopen nog was de lol er helemaal af, stijve spieren en een kletsnatte ik maakten het plaatje van een swiebertje alleen in de regen helemaal compleet. Nou ja deze swiebertje was niet alleen, want van de andere kant kwam er nog zn hardlopende gek me tegemoet rennen in de stromende regen. Bijna wilden we elkaar omhelsen omdat wij waarschijnelijk beide afstotelijk uitzagen en te nat om aan te pakken liepen we snel ons eigen weg. De tocht half rennend half lopend afgemaakt, hopelijk is het met de marathonday lekker droog.....

Oja de friet en kip ging er heerlijk in.........

Ps: Na komkommertijd weer echte leuke verhaaltjes!!!!

Geen opmerkingen: