zaterdag 26 augustus 2006

Nog 12 uur

Dan heb ik mijn eerste stappen in de voor mij zevende marathon al gezet. Het is wel een vreemde gewaarwording dat ik nog gewoon thuis mijn verhaal zit te typen. Meestal was ik al onderweg naar een marathon. Dit keer speelt het zich af in mijn eigen stad Groningen. Een heuze thuiswedstrijd verwacht ook duizenden supporters langs de kant, tour de france taferelen. Mijn naam wat uit vele kelen klinkt en levensgroot geklalkt is op de busbaan. Dat van mijn naam roepen kan al snel gebeuren omdat mijn naam ook op het startnr staat en verder zal ik vannacht wel dromen, denk als er 30 supporters er voor mij staan ik blij mag zijn haha. Op dit moment zit ik al klaar in mijn hardloopkleren, ik duik zo het bed in. Natuurlijk is dit niet waar maar als het gaat om hardloopkleding ben ik soms net een vrouw. Had van te voren als iets klaar gelegd namelijk een blauw broekje met oranje singlet. Verder had ik voor mijn hoofd een blauwe bandana gedacht maar denk dat het gewoon een zweetbandje wordt. Nu zit ik te twijfelen of ik nu een oranje of blauw singlet aan moet, blauw en blauw staat mooier misschien maar ja dan wordt er vast gedacht dat ik bij de postbank werk. Dus het wordt het maar gewoon oranje valt ook lekker op. Of ik er klaar voor ben? tja ik denk zelf van wel, ben zefls zenuwachtig maar ja dat is ook niet gek. Lopen in je eigen stad is toch wel iets speciaals en vooral omdat het voor het eerst plaats vindt. Natuurlijk staat Groningen bekend om de vier mijl en veel mensen denken nog dat ik morgen de vier mijl ga lopen. Maar ja morgen loop ik wel effe 36 km meer dan wat men op de vier mijl poogt te lopen. Ach kan me ook niets schelen wie wat denkt, ik loop morgen in mijn eigen stad en daar ben ik toch wel een beetje trots op. Hoe het gaat zien we morgen wel, ben al lang blij dat ik hem kan lopen, na die blesures die me de eerst paar maanden van het jaar bezig hebben gehouden en de gebroken pink die er nog bij kwam in de aanloop naar de marathon vindt ik het alleen mooi dat ik kan lopen.

Nou nog effe een wijntje en duik mn nest in, morgen om kwart over zes gaat de wekker

tot schrijfs

Geen opmerkingen: