woensdag 30 augustus 2006

Raar is die zomer

Deze zomer is anders dan alle eerdere zomers. Natuurlijk is nooit elke zomer gelijk maar deze zomer kent wel zijn uitersten. Natuurlijk het weer is dat is iets waar jan en alleman over praten, eerst zorgt een hittegolf voor 1000 extra doden in ons klein landje en daarna verzuipen duizenden ratten in de vloedgolf van de eeuwig aanhoudende regen. Als je niet beter wist ging je snel een ark bouwen met daarin alle mooie dames van het land erin. Tja een Dushiboot zal het dan in mijn geval worden. Het is natuurlijk ook apart dat de eerste tropische storm die nu door de Amerikas waait Ernesto heet. Heel toevallig al jarenlang een nickname van mij op het www. Maar ja hoeveel mensen zullen aan mij denken als ze de naam Ernesto horen? Ik had dat wel toen vorige jaar een orkaan vernoemd naar mijn ex over het caribisch gebied waaide, tja en elke keer zag ik met eigen ogen hoe vernietigend exen kunnen zijn. Dat niet eens omdat Ernesto mijn dak eraf gewaaid heeft, want dat heeft die niet. Mijn zus liet me ook nog een schrikken met dr rikketik waar ze nogal mee te stellen kreeg in Spanje. Dit is en blijft hoe dan ook een zomer om niet snel te vergeten.

Toen de zomer begon had ik nog geen baan en er ook niet echt uitzicht op. Na meer dan 70 keer een sollicitatiebrief geschreven te hebben weet je eigelijk ook niets nieuws meer te vertellen. Dat je leuk, lief, spontaan, betrouwbaar, harde werker bent lezen ze in elke brief wel. Mijn brief op roze papier afdrukken hielp ook geen ene moer, wat mij wel geholpen heeft was een telefoontje eind juli. Dat telefoontje heeft er tot toe geleid dat ik aanstaande maandag met mijn nieuwe baan begin. Daar ben ik heel content mee, en eigelijk werd het ook wel eens tijd toch? De dames van de Jumbo zullen vast denken van daar heb je die werkloze ook weer. Maar als ze nu mij bezwete en gestreste kop zien weten ze dat het niet alleen van het hardlopen komt. Van een leuke baan en hardlopen schiet je niet in de stress dus denk dat ze het alleen merken dat er iets veranderd is omdat ik pas na 5ven kom. Het was ook deze zomer dat het met de vooerbereiding op DE marathon van alles mis ging. De ene keer was het te warm om te lopen en de andere nog veel warmer. Die keer dat het effe wat waaide moest ik vallen en daardoor een rolletje toe bedeeld kreeg in ER van het Noord oftewel Traumanoord. Natuurlijk liet ik die spalk niet 2 weken om mijn gebroken pink zitten want er moest getraind worden voor de marathon. Tijdens die trainingen ben ik nog nooit zo nat geworden door de regen. Oja de hond moest en zal ook 3 keer per dag uit gelaten worden. In de buurt werd al gefluisterd van moet die arme hond eens zien komt er opeens 3 keer per dag buiten de deur. Dat uitlaten was ook een heuze training want probeer maar een hond met 33 PK in bedwang te houden als die 400 meter verderop een andere hond ziet. Ik denk dat ik 3 x daags het wereldrecord op de 400 meter fors heb verbetert Al dat gesjouw met de hond heeft er niet tot toe geleid dat ik een pr heb mogen lopen op de Marathon maar ben al lang blij dat ik hem gelopen heb, want het was toch effe mijn eerste wedstrijd dit jaar!!!

Tja dit is een zomer om niet snel te vergeten en die is nog niet eens voorbij........

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Gedenkwaardig die zomer, enne..ik moest wèl aan je denken toen ik de naam "Ernesto" hoorde, lachen wel.. Natuurlijk geven ze een storm niet gauw de naam "Rogier",
dus dit is ook wat waard. Gelukkig niet zo heftig als Katrina (en ook weinig waves)..

Anoniem zei

Al 2 dagen bebaand... en? Welk cijfer geef je aan de stress?
;)