zaterdag 21 oktober 2006

Daaag sinterklaas

Ben er vroeg bij ik weet het, maar ja de kerstrommel ligt ook alweer in de winkel en de ramadam is nog niet eens voorbij!!!! Voor mij geen Sinterklaas meer en natuurljk zwarte piet (we doen niet aan positieve discreminatie) Sinds vorige week zijn ze beiden met een grote meerderheid uit de familie weggestemd. De stemverhouding was na een paar glazen wijn overduidelijk 4 voor het opzouten van de sint en zijn knecht en1 bleef voor. Voor de duidelijkheid was ik niet die persoon die voor stemde. Het leek net een vergadering van de VN, nou ja dit verliep veel beter geen oeverloos gezeur over de voor en nadelen van het afschaffen. Ik vindt dat we wel aardig laat zijn met het afschaffen ervan want de slavernij is ook al meer dan 100 jaar geleden afgeschaft. Piet is dus vanaf nu ook FREE!!! De familie is weer toe aan een drastische vernieuwing, de zussen hebben de mannen de deur gewezen en mijn mams vond het ook wel eens tijd voor iets nieuws. Dat nieuws houdt in dat we nu kadootjes onder de boom leggen. Dat kan ik je nu al wel vertellen gaat met veel bombarie. Je krijgt dan het gezeur van de hond want die gaat er zo met alles vandoor. De een heeft een groter kadoo dan de ander en dat is volgens SP begrippen ook niet eerlijk.

Maar ja alles went ook de nieuwtjes in de familie al zal de eerste keer wat onwennig gaan. Niemand hoeft meer aan het raam te bonken, en van die achtelijke liedjes zijn we ook af. Eerlijk gezegd deden we het al jaren voor de '' oudjes '' die vonden het maar al te leuk en dan vooral natuurlijk de gedichten die ik namens de Sint schreef. Dat leverde me weer wat extra doekoe en zegen op. Zoveel moeite was dat ook weer niet want ik schreef gewoon elk jaar hetzelfde gedicht. ik heb het zelfs effe opgezocht want het begon altijd zo.....

1998 Wat een gemor
Achter die rollator
nu niet meer zeuren
Sint is hier om u op te fleuren
1999 Wat een gemor
Achter die rollator
nu niet meer zeuren
Sint is hier om u op te fleuren
2000 wat een gemor.....
2001 wat een gemor.......
2002 wat een gemor...........
2003 wat een gemor.........
2004 Nog steeds wat een gemor
2005 Alweer gemor achter de rollator

Wat kan een mensje van 93 dat nou verrekken, zij kwam er voor de kadoos en zat echt niet te wachten op allerlei rare en vormloze rijmwoorden die een beetje in de verte op haar sloegen. De andere 2 oudjes kwamen al een tijdje niet meer, want het werd te duur vooral met die jongens van mijn zusters. Maar ja die zijn voltooid verleden tijd en net nu ze hoopten op warme chocolademelk op 5 december kennen ze dat mooi vergeten. Over de kadoos die ze kregen en ik een dag later dan weer terug vond in de berm richting Veendam zal ik uit tactische redenen maar helemaal niet over uitlaten. Nou daaaag Sinterklaas en swarte piet (de Z klinkt zo zwaar) en bedankt voor al die leuke avonden enne die poppekast van 5 december 1979 vondt ik nog wel het allerleukst!!!!!!!!

Nou de kerst nog afschaffen en ik ben een rijk man op 1 januari....

Geen opmerkingen: