dinsdag 3 oktober 2006

Strikken die das

Zenuwachtig frommel ik weer eens aan mijn das, een nieuwe stropdas die ik net voor een paar weken geleden gekocht heb. Ik ben niet echt een stropdasdrager voor mn werk hoeft het ook niet echt. Maar morgen is de beediging van ikke als ambtenaar. Tja dan moet je natuurlijk wel effe goed voor de dag komen voor de korpschef lijkt me. Dus friemel ik nu al een tijdje aan mijn das. Vele knope gaan er in en er net zo snel er uit als die er in zijn gekomen. Zelf vindt ik het wel knap van mijzelf dat ik tot 4 keer toe de zeemansknoop er in heb gekregen, alleen het nadeel is dat die er niet zo makkelijk uitgaan. Gelukkig is er internet, effe googlen op stropdas strikken levert al vele duizenden sites op. Wat is het toch mooi voor elk probleempje of vraagje kan je internet raadplegen. Nu zit ik met plaatjes voor me te oefenen hoe ik een rechte knoop krijg. De vele knopen die ik tot nu toe geknoopt heb lijken nergens op, al kan ik me een beetje voorstellen dat een corpschef daar niet echt naar kijkt. Het is effe beloven, handje schudden, gebakje eten en weer aan het werk. Als dat een beetje snel gaat dan merkt hij vast die scheve halve galgknoop vast niet op. Het wordt de hele nacht door oefenen op de perfecte knoop, en als het me lukt ga ik hem vaker dragen, want anders verleer je het zo. Heb ergens gelezen dat een stropdas ook wel in is bij de dames. Dus wie weet strik ik er wel een dame mee. Maar ja zo ver is het nog niet dus kap eerst met mijn wartaal want anders wordt het helemaal niets. Op het plaatje lijkt het zo makkelijk maar ja probeer het zelf maar eens. Oja als er nog een dame te strikken is om een mooie knoop te komen leggen hoor ik het natuurlijk graag, liefst vanavond nog.........


Geen opmerkingen: