donderdag 5 oktober 2006

Onverdwaalbaar


Kleinduimpje kan er zeker niet verdwalen, en de route lijkt uitermate geschikt voor blinden en slechtzienden, nou ja daar lijkt het namelijk wel ontzettend veel op tijdens mijn 8ste marathon. De Dwars Door Drenthe is hoe dan ook een speciale, de route maakt het speciaal, de groene streep, de waarschijnelijke eenzaamheid en het is een al recht, de lopers lopen bijna recht op Emmen af en dat dwars door Drenthe. Als het helemaal mis gaat en je stort bv in omdat je niet gewend bent om lange rechte stukken van ruim 42 km te lopen kan je met een ding troosten want kreten als '' Dit nooit weer '' is hierbij ook echt nooit meer!!!!!. Dit omdat de marathon eenvoudig weg maar een keer gelopen wordt. Het moet ook een uiterst aparte ervaring zijn om bijna geen mens bij de weg te zien, tja misschien een paar bruine reeen ogen die ons verbijsterd aankijken. Schapen genoeg in drenthe dus ik denk dat met toeschouwers nog wel mee zal vallen. De route loopt over een vernieuwde autoweg, en het leukste van alles is dat na een bepaalde tijd de weg wordt vrij gegeven voor alle verkeer. Dus lopers die dan niet op tijd binnen zijn tja die hebben erg veel pech. Natuurlijk heb ik dit niet van mezelf maar mensen die het boek '' De marathon '' van Stephen King gelezen hebben weten wel wat ik hier mee bedoel. De landmacht zal ook haar steentje bijdragen, en dan hopen we natuurlijk niet op een bijdrage zoals in het boek van King. Maar genoeg wartaal, is Speedy (dus wartaal himself) er wel klaar voor?? Tja dat is moeilijk te zeggen, heb niet veel lange duurlopen afgewerkt. Voor de Groningen marathon had ik ook mijn twijfels, dus ik zie wel. Daarna is het feest in Emmen, Jannes en de dierentuin enzo dus dat wordt vast pret tot in de late uurtjes.

Ps: Misschien ben ik as zondag nog te bewonderen in de thuis wedstrijd tussen Haren - Groningen (Vier mijl )

1 opmerking:

Anoniem zei

Rogier

wat is er heerlijker dan 42 en nog wat kilometers lang de blik op oneindig en het verstand op nul te zetten.
Gewoon in trance gaan... en zorgen dat je er op tijd weer uit komt :)