dinsdag 24 oktober 2006

Voorbeeldfunctie

Ik heb een voorbeeldfunctie dat wil zeggen dat je netjes dient te gedragen en een voorbeeld voor de maatschappij moet zijn. Dat gedragen telt natuurlijk niet alleen tussen half acht en 4 op het werk maar ook daarvoor en erna. Dat betekend dat je na je werk ook behulpzaam moet zijn en ook al ben je zo moe van het werken dat je het toch doet. Voorbeelden kan je zelf wel bedenken maar als dat niet lukt bedoel ik natuurlijk bejaard helpen oversteken, verdwaalde Duitsers de weg wijzen of een stel kinderen uit een brandend huis redden. Dat zijn voorbeelden van voorbeeldig gedrag. Hier op wartaal heb ik ook een voorbeeldfunctie al sta ik er niet altijd bij stil. Soms schrijf ik over gevoelige dingen en vaak is het rauw en hard geschreven. Dat is niet voorbeeldig natuurlijk maar ja een mening telt ook. Ik denk dan ook dat mijn woorden veelal als voorbeeld worden gezien. Die dushi met haar kont je weet wel die van frysland die heeft die woorden van me echt aangetrokken en is nu druk aan het trainen(of ze heeft me geblockt) Gister bijvoorbeeld schreef ik een warig verhaal over springen en de martinitoren. Mensen die met die gedachten rondlopen en mijn site lezen denk dan van he dat kan ook niet wartaal heeft groot gelijk. Die personen zoeken dan hulp of een andere manier. Een andere manier zoals vanmorgen je voor een vrachtwagen gooien. Een file van 14 km tot gevolg dus aandacht zat. Die persoon zouden ze eigelijk kost wat kost weer moeten oplappen zodat hij zelf aan de vrachtwagenschauffeur kan uitleggen waarom hij nu perse voor zijn wagen met garnalen is gesprongen. Maar genoeg er over voor ik nog meer mensen op het idee breng en ben geen medewerker van Einde Noord (zelfdodingstichting). Eigelijk heeft iedereen een voorbeeldfunctie en dat 24 uur per dag en 7 dagen per week. Je staat er niet bij stil maar toch is het zo denk er maar eens over na. Je hebt het als werknemer, vader, moeder, oma, opa, zoon, dochter, buurman ect ect. Zelfs als ik in het park aan het hardlopen ben heb ik het ook. Dan laat de hijgende en puffende beginners effe zien hoe het wel moet!! Tja voorbeelden te over, maar als je er te lang over nadenkt ga je wel erg verwaand voelen nou ja tot zekere hoogte.

Ach als we allemaal ons nu eens voorbeeldig gingen gedragen............

Geen opmerkingen: