zondag 8 april 2007

I schot.......

De paus heeft al bedankt voor de blumen en heeft zich heimelijk terug getrokken om zich goed te doen aan een het paasdiner. Ik zelf lig al tijden verscholen in de bosjes met een heus jachtgeweer. Op dat jachtgeweer zit een vizier, daardoor heen kijkend zie ik mijn doel. Het doel heeft lange oren, grote ogen en grote tanden. Helaas geen grote mond want dat is een ander verhaaltje en laten we dat wel gescheiden houden. Het doel knabbelt rustig aan een stuk wortel, effe een break want vandaag heeft hij als dagtaak het verstoppen van eieren. Graag zal ik het vleesgeworden commercieel uitgemolken haas een kogel tussen de oren jagen, maar nu mijn vinger om de trekker span krijg ik mijn bedenkingen. De zon schijnt ineens fel, en het lijkt net of er iemand ergens mij iets vertellen wil. Wat die te vertellen heeft hoor ik niet allemaal want die persoon praat nogal binnensmonds. Maar wat ik wel hoor kan ik uit opmaken dat die persoon het liever niet heeft dat ik de trekker overhaal. Dan komt er een heel verhaal over veel ellende op de wereld, veel oorlog en verdriet dus elke kogel is er eentje teveel. Waarom doe je er dan niets aan! roep ik, de persoon geschrokken van mijn luide stem doe het eerst het zwijgen op. Na een tijdje van stilte antwoord antwoord de persoon dat hij er niet veel aan kan doen omdat de mensen zelf de oorzaak zijn. Ook hij had het graag anders gezien, maar zijn directe hulpjes in Rome laten het afweten. Die leven hun eigen leven in weelde en luxe en verkleden zich als 100 jaar terug. Spelen verstoppertje en houden zich doof en blind voor alle ellende op de wereld. Sterker nog ze zijn mede de oorzaak ervan, want het verbieden van anticonceptie en condooms is eigelijk gelijk aan moord. Dan gebruik je toch je connecties en macht om die lui eens terug te pakken reageer ik fel. Mijn connectie zit vast in Osdorp reageert hij bits terug en daarmee is voor hem de kous af. We vonden beiden zinloos om hier over door te gaan en we praatten nog wat door over koetjes en kalfjes. Daarna is het voor hem tijd om te gaan want er moet nog even gelopen worden. Het licht werd steeds minder fel, het verflauwde zodat ik er ineens koud van kreeg. Waarschijnlijk door dat het kouder werd ben ik er weer bij, en bedenk hij stierf voor onze zonden en die haas is een grote commerciĆ«le zondaar die er voor zorgt dat er al weken teveel paaseitjes rondzwerven op kantoor. Ik keek nog eens goed door mijn vizier en toen haalde ik de trekker over……

Geen opmerkingen: