maandag 30 april 2007

Lang leve die Koningin

Muziek, bier en veel mensen dat waren de hoofdzakelijk ingredienten voor koninginnedagnacht in Groningen. In de binnenstad overal muziek en hoe later het werd hoe meer de binnenstad bevolkt werden door feestvierders. Pinautomaten welke steeds leger werden, want tja bier kost vandaag de dag best wat. Daar konden de feestgangers zich niet druk om maken en anders was er ook nog de Turkse nachtwinkel wat een halve liter bier voor nog geen 1 euro verkocht. Dat is lekker goedkoop zuipen en geeft ook wel de nodige leedvermaak wanneer je lange rijen bij de biertenten ziet waar bier in bekertjes voor 2,50 euro wordt verkocht. Zoals gezegd werd het alsmaar drukker, en nadat ik ongeveer een half uur had gedaan om een cafe uit te komen met veel geduw en getrek vond ik het niet meer gezellig druk. Genoeg vrouwen om te versieren maar als je er alleen tegenaan gedrukt staat is normaal contact niet mogelijk.

Vandaag op Koninginnedag zelf deed ik het nog eens dunnetjes over en liep weer heerlijk in de drukte op de braderie in Hoogezand. Traditioneel zoals het is, eten, nepkleding en veel andere troep voor veel te veel geld te koop. Maar ja dat is altijd nog beter dan wat onze koningin elk jaar verplicht is te doen. Lopend over de koppen kon je er uit opmaken dat het nog steeds veel mensen trekt. Velen kwamen af op de slechtzingende smartlappers, anderen op het eten met gratis diarree, weer anderen om anderen braderiegangers te spotten. Ik namelijk om mijn polocollectie uit te breiden, en dat is me zelfs in Hoogezand gelukt. Nadat we de polos op echtheid hadden getest zocht ik er 2 uit eentje in het babyroze en een andere in Fc groningen groen. Blij met de aanwinsten raffelden we de braderie af en lieten het terras met bier voor wat het was, want hebben immers zelf een eigen terras met een koelkast vol bier. Thuis gekomen bleek al snel waarom je nooit geen polos moet kopen op een braderie. De een is veel korter dan de andere en het is afwachten hoe ze er na een wasronde eruit zien. Ach eigelijk hoort het gewoon bij koninginnedag, die polos zijn over een paar week voltooid verleden tijd en over een jaar kopen we gewoon weer nieuwe.

Morgen maar weer eens werken.....

Geen opmerkingen: