maandag 16 april 2007

Knut voelt zich Kut

Knut voelt zich kut, ik heb het natuurlijk over het ijsbeertje die iedereen in Berlijn en de rest van Europa kent. In de steek gelaten door mammabeer en met de fles groot gebracht door een verzorger. Massaal kwamen de Berlijners naar de Berliner zoo om de het jonge beertje te kijken. Elke dag geeft hij 2 shows van een half uur, maar ja ook bij kleine beertjes kan de druk te groot worden. Tijdens een van die voorstellingen werd Knut beroerd en onwel en daarom was de dokter al snel gebeld. Die schreef hem rust en wat antibiotica voor, de dierenbescherming roept al van afmaken want dat is tegen moeders natuur in. Maar ja dan kan je de hele dierentuin wel gaan ruimen. Zal de mensenmassa Knut teveel worden of heeft hij s avonds laat stiekem die documentaire zitten kijken van Al Gore. Als ijsbeer zijnde schrik je daar wel enorm van, weg alle ijsbergen en daarmee ook zijn familie. Ik zal mij dan ook beroerd voelen, en dan kunnen die mensen van die zogenaamde beschaving allemaal wel opzouten. Maar moet Knut zich wel wat van Al Gore aantrekken? Weet Knut wel dat deze Gore de hele wereld afreist om zijn boodschap te verkondigen, de boodschap dat de helft van de wereld onder water staat over x aantal jaren? Hij vertel in feite niets nieuws want dat is allemaal wel bekend dat we met zn allen de wereld om zeep helpen. Deze Gore is gewoon een slim mannetje en probeert er financieel flink wat beter op te worden. Daarin kan ik hem geen ongelijk gegeven, want met zn groot huis als de zijne welke meer elektriciteit verbruikt dan 66 normaal woningen heb je je geld ook hard nodig voor al die lampen brandende te houden. De dikke Crysler zuipt ook liters benzine al kost het daar in de states bijna niets. Nee als ik Knut was zal ik me er niet druk over maken en heerlijk lekker lui in zijn kooitje blijven, en als hem roepen voor de voorstelling lekker nog een keertje omdraaien. Ach z n Knutleven is eigelijk niet eens zo kut………..

Geen opmerkingen: