zaterdag 16 juni 2007

Nieuwe onderdanen


Een nieuwe start met lopen hoort eigelijk ook een stel nieuwe onderdanen bij. Niet dat de laatste paar gekochte loopschoenen al af waren, integendeel zelfs! Van mijn werk ben ik ingeloot voor de Dam tot Damloop, en daar komt nog eens bij dat ik een van de gelukkigen was die zich een paar schoenen mocht laten aanmeten. Als loper laat je dat natuurlijk geen 2 keer zeggen. Dus toog ik ruim 4 week geleden met de benodigde formulieren naar de hardloopwinkel waar ik een stel Nikes uit mocht zoeken. Natuurlijk kwam de verkoper meteen met de duurste loopschoenen aan. Er was natuurlijk wel een grens gesteld aan de aanschafprijs, de rest zal ik zelf bij moeten leggen. Niet dat ik moeilijk ga doen om een paar tientjes extra neer te leggen, maar persoonlijk hou ik er niet zo van dat men meteen met de allerduurste schoen aan komt zetten. De verkoper had al snel door dat ik wel wat meer was dan een beginneling en bond wat in. Eigelijk kon hij niets anders doen dan inbinden want van de gehele nikecollectie had hij geen een paar in mijn maat, niet dat ik zulke afwijkende voeten heb, tenminste dat dacht ik met mijn 44,5. Daarna duurde het lang tot het telefoontje kwam, al moest ik er eerst zelf achter aanbellen. Vroeg voor de grap of het schip met schoenen gezonken was onderweg naar hier, maar dat werd niet zo begrepen (of gewaardeerd.
Toen het verlossende telefoontje er uit eindelijk kwam toog ik me naar de winkel. Paste de nieuwe onderdanen en werden goed bevonden. Eigelijk wilde ik nog 2 andere modellen passen en vergelijken met die eerste. Al gauw kwam het meisje terug met de mededeling; Sorry meneer, die hebben we beide niet in u maat………
Zuinigheid of armoedje troef?, en ding weet ik zeker erg klantvriendelijk is het niet en hiermee zorgen ze eigelijk dat klanten hard weghollen. Maar goed toch de paar meegenomen, en inmiddels hebben ze hun doop al gehad in het Noorderplantsoen.


Run ze……

Geen opmerkingen: