zaterdag 2 juni 2007

Donorshow

Nederland is op de wereldkaart gezet en wel door BNN, ik heb het nu over de grote donorshow van BNN. De wereldpers was vrijdag aanwezig om de liveuitzending van het vooraf veelbesproken donorshow bij te wonen. Het bleek bleek allemaal in scene gezet te zijn en hoe! De premier en de rest van de politiek spraken van tevoren hun afschuw uit over deze show van BNN. Eigelijk had iedereen wel een mening gelet op de vele reacties in de verschillende internetforums. Het is wel grappig te zijn hoe snel een mening kan veranderen, felle tegenstanders van de show werden ineens grote voorstanders en ook vanuit de politiek lovende woorden. Niet van iedereen uit Den Haag natuurlijk want CU en CDA leven liever steken in de jaren 60. Maar goed BNN heeft bereikt wat het van tevoren opgehoopt had namelijk aandacht. Het is verder ook een groot eerbetoon aan wijlen Bart de Graaf die zelf vergeefs wachte op een donornier(oprichter BNN). Mensen lijken wakker geschud te zijn en velen zijn na de uitzending het donorformulier gaan downloaden via internet. Zal dit ook gebeurt zijn wanneer er een duffe actieavond georganiseerd zal zijn met een uitgebloeide impotente Ron Brandsteder die tot vervelends toe loopt te bleren van: “ wordt nu donor een maak een kans op een avondje uit met de drager van jou nier! “ of misschien een mediaactie met als slogan ‘’ Geef je huid een tweede kans” Ik durf te voorspellen dat zoiets geen anderhalf miljoen kijkers getrokken zal hebben, zelfs niet met de mooie Linda in de schijnwerpers. BNN heeft op een uitzonderlijke wijze de aandacht gevestigd op een groot probleem. Zijn wij in deze maatschappij zo hebzuchtig en hebberig geworden dat je zelfs als je zo dood bent als een pier al je onderdelen mee het graf in wilt hebben. Denk niemand dan dat je ongeneeslijk zieke neefje je nier heel goed kan gebruiken? De regering moet snel met duidelijke regels komen omtrent het donorschap en verder zal het registeren ook anders moet want dat kan makkelijker en duidelijker. Zelf ben ik al vanaf mijn 18de donor, en voor mijzelf vindt ik het een goede zaak, want als ik later dood ben sta heel graag mijn muzikaal talent af aan een achterbuurjongetje die ongeneeslijk a-musicaal is want zo hebben mijn nabestaanden dan er nog echt ies aan!!!

Geen opmerkingen: