zondag 3 juni 2007

Zondag rustdag?

Voor veel mensen is zondag een rustdag, maar niet voor mij. De hele ochtend wat ik bezig in huis want het huishouden moet ook gebeuren toch? Na de verplichtingen in huis heb ik flink moeten sprinten om de trein te halen en met een voor mij gevoel een nieuw wereldrecord op de 3,5 km is mij dat ook gelukt. Het echte loopwerk moest nog beginnen met een rondje van ongeveer 13 km. Het is een rondje wat ik normaal gesproken met 2 vingers in de neus loop en op zich niets bijzonders als ik niet afgelopen maanden met blessure te kampen had. De trouwe lezers van mijn site kunnen zich ongetwijfeld de Apeldoornse drama herinneren. De blessure lijkt hersteld te zijn. Afgelopen weken liep ik al voorzichtig in het Noorderplantsoen, en vandaag was het eindelijk weer tijd voor het echte wegwerk. Met wegwerk bedoel ik het asfalt en de betonplaten waar ik weer over zal gaan zweven. Van het zweven was uiteraard geen sprake van, want in de maanden van blessureleed ben ik natuurlijk wat aangekomen. In combinatie met het warme weer en de extra kilootjes en natuurlijk de ongetraindheid maakte het best zwaar voor een eerste keer. Zelf was ik al zo slim geweest om geen water mee te nemen waar ik later onderweg uiteraard spijt van kreeg.

De eerste 6 km’s gingen redelijk, ik liep wat onwennig over de betonplaten langs de kielsterachterweg en het was net of mijn benen iets zeggen wou. Ze protesteerden omdat de ondergrond hun maar al te bekend voorkwam. De ondergrond die mij al enige schaafplekken en zelfs gebroken ledematen heeft bezorgd. Maar een boer die geeft nooit op en dus ik ook niet. Stug liep ik door, af en toe even stoppen om te kijken of ik niets wat verloren. De rest van de route ging het wat moeizamer, de spieren werden stijf omdat ze al tijden geen langere duurloopjes gewend waren. Af en toe stopte ik effe, maar wist me te motiveren met de woorden hup olifantje! Dat werkte waarschijnlijk wel want liep de laatste 3 km in een stuk door. Dat is eigelijk ook niet zo gek want bij mijn ouders stond de bqb al lekker warm te worden en wat is nou lekkerder na zn eerste keer weer je heerlijk aan kan schuiven bij de bqb met een heerlijk flesje koud bier……

Geen opmerkingen: