donderdag 31 mei 2007

Zus kleedt aan...

Vandaag onder werktijd kreeg ik een smsje van een van mijn zussen. Niet om te vragen hoe het ging of om te vragen wanneer ze weer eens kon komen eten. Nee het smsje was zakelijk en kort er was uitverkooptijd aangebroken in de winkel waar ze werkt, ze werkt namelijk in een kledingzaak, een merkkledingzaak wel te verstaan. En om een beetje reclame te maken zeg ik MC Gregor. Wat kleding betreft waai ik met alle winden mee (behalve Lonsdale) het is eigelijk maar net waar een van mijn zussen werkzaam is. Alleen heb ik hartelijk bedankt voor de aanbiedingen in de tijd dat mijn jongste zus bij de Wibra werkte. Maar goed het smsje was duidelijk namelijk veel voor weinig en weg is pech. Dus werkte ik als een idioot door om sneller door de tijd te komen om zo snel mogelijk in de betreffende winkel mijn slag te kunnen slaan. Natuurlijk ging de tijd zoals die ging, en natuurlijk waren er mensen die vlak voor mijn vrij zijn weer van alles moesten. Maar uiteindelijk kwam ik dan toch in de winkel terecht.

Nadat eerder die dag mijn pa zich had verstrikt in de (verkoop)web van mijn zus was ik duidelijk aan de beurt. Ik geloof dat ik dik een uur bezig ben geweest om dingen te passen en te checken, en natuurlijk stond alles volgens mijn zus. Die heeft een hele goeie smaak, en weet ook precies wat de vrouw van nu mooi vindt staan bij de man van vandaag zoals ik. Dus kan je stellen dat ik het niet beter had kunnen treffen. Twijfel was er bij een groene of een roze polo, maar daar had mijn zus ook een goeie oplossing voor namelijk: dan neem je ze alle twee! Na keiharde onderhandelingen werd besloten dat ik de groene cadeau zal krijgen op mijn verjaardag over ruim 2 maand. Verder werd er nog een korte broek aangepast, eerst de geschatte maat, daarna een maatje groter en uiteindelijk zat weer een maatje groter zoals die zitten moet. Na een dik uur passen en meten had ik toch een aardige tas vol gekregen om daar mee in de zomer de bink uit te hangen in het Noorderplantsoen. Zuslief was zo blij met het behalen van haar persoonlijke target dat ik er nog een lekkere fles wijn erbij cadeau kreeg.

Het enige waar ik nu mee zit of ik nu aan een leuke dame moet gaan vertellen dat mijn zus er juist voor gezorgd heeft dat ik er zo vlot bij loop............

Geen opmerkingen: