zaterdag 19 mei 2007

extreme kitchen make over

Na een paar dagen van verven is de renovatie van mijn slaapkamer een groot succes te noemen. Het is blauw wat de klok slaat, en met alles bij elkaar is het een schitterende slaapkamer geworden. De kleur blauw zal ongetwijfeld inspiratie geven tot het schrijven van vele stukjes op mijn weblog. Zo kan je ook eens een meid mee naar de slaapkamer nemen want dat durf ik nu wel met zn slaapkamer. Maar goed ineens bedacht me dat de keukenspullen ook wel nodig aan vervanging toe waren. Dus de vernieuwingsdrang verplaatste zich naar de keuken. De oude pannen, messen, vorken en ander onbekende prikdingen gingen in een doos richting de kringloop. Al denk ik dat ze daar niet echt blij mee zijn want het was oud spul voorzien van de nodige pastaresten. Na ja een paar nachtjes flink in de bleek doet wonderen denk ik dan. Het toeval wilde dat er vlak in de buurt een merkenwinkel voor keukenspullen gevestigd had. Dus was het weggooien van mijn oude troep niet echt een impulsieve daad. Zoals altijd begon ik voorzichtig met mijn aankopen, en liep de eerste keer de winkel uit met 6 koffielepeltjes. Later op de dag volgde er nog een heus pannenset en een professionele messenblok. Later bedacht ik me dat die nieuwe koffielepeltjes er wel erg nieuw tussen het oude bestek lag, dus weer heen en compleet nieuwe bestek gekocht. Het ligt samen in een nieuwe bestekbak te glimmen, zo erg zelfs dat het zeer aan de ogen doet. De volgende ochtend bedacht ik me nog eens dat het wel handig en leuk zal zijn als er ook opscheplepels er bij te doen, en eigelijk had ik niets meer want de oude lagen al bij de kringloop voor 0,20 eurocent zwaar afgeprijsd op een volgende eigenaar te wachten. Maar ja mijn oude spullen zijn gewild, hoorde dat mijn oude bed nog geen halve ochtend in de kringloop gestaan heeft en er is nu vast iemand bezig om de vlekken uit de vloerkleed te krijgen die ik er gedumpt heb. Maar ja ieder zijn eigen feessie denk ik dan, en het voelt ook best wel goed dat iemand blij is mij afdankertjes van mij. Maar goed geen opscheppers, dus weer heen, en zag die lui van de winkel al denken daar heb je hem ook weer, en snel werd de pin aangezet, tja zo goed kennen ze me al daar na 2 dagen shoppen. Maar goed al met al is bijna alles vernieuwd in de keuken, nu nog wachten op eters (maximaal 6 personen) om het nieuwe bestek in te wijden. Nieuw in huize wartaal is een toetje want heb immers niets voor niets dessertlepels gehaald…………

Geen opmerkingen: