maandag 7 mei 2007

Loopgekte

Lopen is in en dat is duidelijk te merken aan de toenemende aantallen deelnemers bij de verschillende loopevenementen in ons land. Steeds vaker moeten organisatoren nee verkopen omdat ze gewoonweg vol zitten. De Vier mijl in Groningen kan na een halve dag na openstelling van de inschrijving al nee gaan verkopen. Als ze voor elke nee ook wat geld kregen waren ze nu al slapende rijk. Na nog geen dag van inschrijven hebben er al 15.000 mensen zich ingeschreven. Dat is erg veel voor een wedstrijd over een afstand van 4 engelse mijlen, maar ja alles is relatief want inmiddels hebben er zich 35 000 mensen zich ingeschreven voor de Dam tot Damloop in Amsterdam. Het kan altijd nog iets gekker, want in Spanje is er een loopwedstrijd bekend welke meer dan 100.000 lopers trok! De afstand daarvan was '' slechts '' 10 km. Wat voor mensen zijn het eigelijk die zich opgeven voor een Vier mijl? Zijn het beginners, gevorderden of eenmalige lopers. Dat is de vraag die ik me zelf al enige jaren stel wanneer de inschrijving begint en wanneer het lopen in oktober echt van start gaat. De Vier mijl lijkt een rage geworden te zijn, een gezonde rage dat wel. Lopen begint in Groningen en velen zijn ooit serieus begonnen met lopen met behulp van de Vier mijl. Ik behoor daar ook bij. Nu een aantal jaren later kan ik mezelf beschouwen als een serieuze loper. Als serieuze of beter gezegd gevorderde loper heb ik me beraden op deelname op deze thuiswedstrijd met een prachtige ambiance. Helaas kom ik niet anders tot conclusie dat op de vier mijl voor mij geen plaats is. 7 keer heb ik het mogen beleven, vol gas richting de vismarkt, maar ja ik, vol gas en de Vier mijl gaan niet samen. Van die 7 keer ben ik 3 keer flink gevallen. Naast een gevorderde loper lijk ik nu ook de verstandige loper uit te hangen, dus ik hou het bij kijken van al die duizenden lopers die op eigen kracht de vier mijl uitlopen, misschien draag ik wel mijn steentje bij in een van de drankposten. Ik sta graag mijn plek af aan een startende loper zoals ik zelf ook ooit eens zo begonnen ben

Dus Tante Renate en al die anderen ga er voor op zondag 14 oktober!!!!!!!!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

echt veel te gek dit