zaterdag 12 mei 2007

Pret met een bed

Ik heb een bed, een laag bed, een ikeabed dus erger kan haast niet om in huis te hebben. Heb het bed al 8 jaar, lekker goedkoop hout uit een of andere massemoordkapgebied in de Amazone. Maar ja dat doet me niets, ik draag immers elke dag boxtershorts van de H&M welke door 5 jarigen in elkaar genaaid zijn en door 3 jarigen zijn ingepakt in een of andere goedkoop land. H&M goedkoop uit en ik dus ook, en zo was dat ook met het bed. Na die acht jaar weet ik nog precies hoe het hier in deze zelfde slaapkamer er aan toe ging. Vloeken, schelden en er langer mee bezig zijn dan noodzakelijk was ik heb er wel diezelfde nacht er nog op geslapen. Leuke lui die Zweden, je koopt iets wat je maar met een maat sleutel het in elkaar kan zetten, de ingewikkeldste tekeningen krijg je er bij en voor je het in elkaar hebt lig je haast al in een scheiding omdat het ding maar niet in elkaar wilde zoals het moest. Maar ja de Zweden hebben alle tijd vooral met die lange winters daar zo dus ik denk dat het spul daarvoor ook gemaakt is. Maar goed na 8 jaar kwam ik de slaapkamer binnen en stootte weer eens tegen het lage bed aan. Een ezel stoot geen derde keer zich aan hetzelfde bed, zelfs een blinde ezel niet. Nu ga jij er uit dacht ik bij mij zelf, zo gauw er weer geld op de rekening staat ben jij weg. Maar ja dat soort gedachten gaan vaak in een vlaag van pijn die vaak na het stoten volgt.

Na een half uurtje was ik het voorval al vergeten. Het toeval wilde dat ik later bij de kringloop liep te neuzen, en ineens zag ik er een mooi bed staan. Eigelijk ben ik niet zn persoon die zijn beden enz wil kopen bij de kringloop, maar dit bed zag er nog goed uit, en was van metaal dus geen losgeneukte triplexplaatjes. Gelukkig geen matras erbij want had natuurlijk geen zin in andermans zijn DNA en andere kwakjes en luchtjes. Na een paar rondjes om het bed te hebben gelopen was ik er uit en kocht ik het bed. Toen een van de jongens het losmaakte brak me de zweet uit, want heel stiekem aan de binnenkant van het bed stonden de letters IKEA. Na 2 keer heen en weer lopen had ik alle onderdelen van het bed in huis..Hier was geen tekening bij, maar er waren alleen wat schroeven en gaatjes, ik telde ze na en van beide had ik even veel. Maar ja Ikea blijft Ikea die schroeven konden maar met een maat sleutel vast gedraaid worden en ik had natuurlijk alle sleutels in huis behalve die ene. Blij dat ik was dat ik niet in een gat als Sexbierum woon maar in de grote stad met op elke hoek een doehetzelfwinkel had ik binnen 5 minuten de juiste maat sleutel aangeschaft. Daarna duurde het zeker nog wel een uur voor ik het bed stevig in elkaar had gezet. Maar ja dat is nog best knap zonder tekening erbij vindt ik. Flink zwetend en turen naar de gevallen schroeven zat het bed nu zo goed vast dat ik er wel een pyamafeestje met 5 buurmeiden (allen 18+) kan gaan houden.De eerste nacht sliep heerlijk geen pyamafeestje want het in elkaar zetten van het bed koste al energie genoeg. Vandaag het oude Ikea bed richting de kringloop gebracht. 8 jaar slaap en ander plezier met het bed beleeft, gelukkig was de weg naar de kringloop te kort om er langer bij stil te staan. De beste man die het aannam verbaasde zich er over dat ik zoiets mooi’s weg deed, en daarna vroeg hij; leuk dat Ikea spul maar welke maat sleutel hoort erbij? …………………

Slaap lekker allen

PS: als je denkt dat ik de enige bent die zo slap over Ikea loopt te lullen moet maar eens voor de grap googlen op ‘’ Ikea bed ‘’

Geen opmerkingen: