zondag 13 mei 2007

Moederdag

Moederdag begon voor mij met een lichte kater, en nee het lag niet aan de wijn al had ik daar genoeg van gehad. Wie maar even gekeken heeft naar het eurosongfestival weet genoeg lijkt me. Vriendjespolitiek ten top, er wordt niet gekeken naar kwaliteit maar eerder hoe je buurman het meest de kont kan likken. Nederland moet niet meer meedoen aan dit soort ongein daar vindt ik edsilia te goed voor, en ben ook overtuigd als zij had gewonnen wij ook hadden lopen feesten door de straten. Maar dat mocht niet gebeuren helaas, maar wij pakken ze terug, ze willen zo graag bij de EU horen? Nou dan hebben ze wel op de verkeerde gestemd tijdens het eurosongfestival want als het aan mij ligt komen die landen er nooit te never bij. Maar goed genoeg kortzichtigheid. Na een paar koppen koffie was deze kater weggespoeld en vergeten tot de volgende editie. Vandaag is het moederdag, een geschikte dag om aan je mams te laten merken dat je om dr geeft en de dingen die ze doet waardeert. Natuurlijk heb ik een cadeau gezocht, want potjes verven en kalenders maken doe ik niet meer aan. Het gaf me wel hoofdbrekens, want wat te kopen voor mams? De kijkschop had speciaal voor moederdag vibrators in de aanbieding in de verschillende soorten en maten. Maar ja ik weet van mij ma dat ze liever een goed boek leest, dus was het niet zo vreemd dat ik mij een boek liet inpakken bij de boekenboer. Een echte moederdag is pas echt wanneer mams niet hoeft te koken. Dat gebeurde dus vandaag ook niet, samen met een wat kreupele zus die zonodig op hockey moet gingen we eten bij Contini. Contini is een Italiaan die de pizza naar Groningen bracht, het zijn en blijven de beste pizza’s van de stad. Toen we binnen kwamen grote drukte want tja ik ben niet de enige met een mamma. Opvallend was dat er veel grijzen in de tent zaten, en kon me niet herinneren gelezen te hebben dat iemand het hek van de bejaardentehuis had opengelaten. Ik kan je zeggen dat er geen verschil is tussen hangjongeren en ouderen is, beide groepen maken evenveel lawaai. Goed die bejaarden drinken niet stoer een biertje maar van de cola en sinas boeren ze maar al te luid en dan niet het geklepper van al die kunstgebitten niet te vergeten. Waarschijnlijk werd er geroepen dat de bus klaar stond of dat er buiten gratis ijs werd uitgedeeld want ze waren ineens zomaar verdwenen. Tja deze moederdag was weer een hele fijne, en vooral omdat Groningen heeft afgerekend met Feyenoord, tja voetbal blijft ook gewoon op moederdag doorgaan………..

1 opmerking:

Anoniem zei

http://www.bettyasfalt.nl/index.php?pagina=gremdaat&onderdeel=preken