dinsdag 14 juni 2005

13 juni 2005 Chaos en Radijsjes

Ik ging weer es op pad, en natuurlijk ging ik waar ik heen ging ook nog es hardlopen tja dat zal men ook niet anders van me verwachten. Dit keer stond er de halve marathon van Leiden op het programma. ik had met een oom van me geregeld dat ik daar kon blijven slapen, wat wel een hel uitkomst was. Dus ik ging de dag ervoor naar Leiden met de trein. Daar aangekomen heb ik wat door de stad gelopen en mijn startnr opgehaald in de Pieterskerk. Mijn oom en tante en hun zonen wonen in Lisse dat is er vlakbij. Snel effe een bloemetje gescoord bji een of andere bloemeshop. Mijn oom kwam me afhalen bij het station van Lisse, daar aangekomen bleek dat het al wel dik 10 jaar geleden was dat ik er voor het laatst was nou datmoet zeker maar es vaker gebeuren. De zondag 12 juni stond de halve marathon om 12 uur gepland, de weerverwachting was wat somber. Maar goed lopen zal ik.

De volgende dag bleek dat het heerlijk weer was, met zonnetje en een graad of 16, dus begaf ik samen met mijn oom Paul richting Leie. Snel effe wat afgesproken waar we elkaar zouden treffen en ik begaf me richting de kleding inname en daarna het startvak. Mensen wat was het druk in de pieterskerk!!!! zo druk is het daar nog nooit geweest op een zondag.......
Nog geinterviewd daar door TV Leiden en TV west, helaas hebben ze het niet uitgezonden omdat ze de ondertiteling niet op tijd af konden krijgen. Maar goed kwam ook om het lopen niet om het lullen toch??? Ik begaf me naar het startvak, het was inmiddels wat warmer geworden. maar nog wel lekker loopweer.De start verliep uiters rommelig, het parcour was te smal en er waren veel deelnemers, bijna 8000 deelnemers. In de eerste kms ging het vrij langzaam, ik kon totaal niet mijn eigen tempo lopen. Het was zelfs af en toe stil staan en op sommige stukken van het parcour liep van alels wat door elkaar heen. na 5 km had ik al iets van 7 min achterstand op mijn schema wat ik van plan was te lopen, daarop besloot ik omdeze halve marathon maar rustig uit te lopen. Anders kon het ook niet want er waren teveel mensen voor me. Maar ach het was toch wel genieten hoor. Zo liep ik eigelijk fluitend de halve marathon uit zonder me echt in te spannen, normaal ga ik wel tot het gaat maar zondag zat dat er niet in. Na het in ontvangst nemen van de medialle stond mijn oom Paul al klaar met mijn spullen. Hij heeft ook de onderstaande fotos gemaakt. Tevreden was ik niet met mijn tijd maar het was er wel sfeervol en staat ook wel leuk op mn hardloopcv.

Maar goed na afloop stond er ook een charmante dame met dr zoontje op me te wachten. Het was die zelfde dame als van dat feest in mei...
We gingen ergens wat drinken, en later zijn we naar Delf gegaan. Nou dat is ook een mooie stad hoor, tja ik kend het wel van tv als er weer eentje van het koninlijke huis dood was, maar echt leuk met de grachten enzo. Zoonlief wilde daar naar straattheater kijken, maar een of ander iets besloot het te laten regenen. Dus gingen we in een sprint terug naar de auto ( dus ik heb ik Delft ook hardgelopen)
Wat daarna gebeurde, tja ik ben blij dat ik het nog na kan vertellen. Ik werdt zomaar ontvoerd door die charmante dame en wel naar dr huis. Eerste wilde ze me pa en ma gaan bellen voor losgeld. Toen ik dr vertelde dat die toch niets hadden omdat ze nieuwe luxaflex en verf voor in de kamer hadden gekocht nam ze genoegen met niets......
Daar in het westen is alles anders, ze het spel monopoly, Tja wij kennen hier de herestraat, grotemarke en akerkhof op het bord. Maar in Delft en omstreken hebben ze een apart bord met alleen de straten van Rotterdam.Tja dus ik weet al van ik ene Ronnie Zijp ga geven op zijn verjari.......
Maar goed daarvoor hadden we ook effe heerlijk gegeten van die charmante dame genaamd Sherida kan goed koken hoor nou!!!
We gingen nog effe een tijdje door met het spel, tot het voor de jongeman de tijd was om te gaan slapen. En voor mij was het tijd om weer es naar Groningen af te reizen. het was inmiddels kwart voor 10. Van zoonlief had ik ook nog radijsjes mee gekregen, misschien dacht hij dat ik onderweg zal verhongeren maar toch lief!. Sherida bracht me naar het station van Delft, eigelijk wilde ze me niet laten gaan maar ja toen ik haar duidelijk maakte dat ze dan ruzie kreeg met me ma en de buurvrouw liet ze me los. De volgende beelden kan ik niet goed op papier krijgen, ik stapte in de train, zij bedwong dr tranen. ze liep mee met de trein, ik gooide me gebruikte zakdoek naar buiten en toen was ik alleen..........
helemaal van de wijs gebracht stapte ik nog es een halte te vroeg uit, ik weet zeker dat er centraal achter Den Haag stond, maar ja scheen een of ander station voor buitenlandse treinen te zijn. In flitsen zag ik het voor me, al slapend in een doos op Den Haag Centraal, beroofd van mijn medialle van Leiden en me hardloopschoenen, verkleumd en verregend en een heroinehoertje wat dr diensten aan me aanbod, maar ik beleef afwijs omdat ik simpelweg hoofdpijn had en geen doekoe....
Maar gelukkig werd het geen werkelijkheid, ik werd door het leger des heils opgevangen en er kwam een tolk om me verstaanbaar te maken. Maar ook gelukkig voor mij was dat ook niet aan de orde. Nadat ik wat bier had gekocht op DEN HAAG CENTRAAL begon ik aan mijn eerste etappe van de reis richting Zwolle.
Ondertussen werd ik een aantal keren gebeld door verontruste familieleden (die ik eerst zelf had gebeld maar gewoon niet opnamen) boze blikken vanuit de treincoupe ik praat waarschijnelijk te luid, maar ja dat heb je toch met een semi-suri. Op een gegeven ogenblik kwam de trein aan op Zwolle Centraal, het beloofde half uurtje wachten op de allerlaaste trein naar Groningen werd een uur. Maar toen ik de vertrouwde letters Groningen aan de zijkant van de NS-krokodil zag staan wist ik het zeker!!!!
Ik slaap vannacht in mn eigen bed. Via een omweg langs Hoogeveen. Meppel, Beilen, Assen en Hare kwam ik weer in stad Daar sliep ik nog lang en gelukkig!!!!

Rogier

Geen opmerkingen: