vrijdag 8 december 2006

Bedonderen

Uitr onderzoek blijkt dat veel mensen vals spelen tijdens spelletjes. Het lijkt in ons bloed te zitten want onze voorvaderen van het VOC o zo geroemd door Balkenende (1,2,3) deden ook al aan vals en gemeen spel maar ja het zal de handelsgeest wel zijn denk ik. Na al die tijd zijn we het niet verleert, nou ja die 50 procent van de Nederlanders die wel eens een spelletje spelen niet. Maar liefst 50 procent !!! Toen ik dit las in het wakkere kwaniteitskrant van Nederland voer mijn gedachten meteen terug naar al die keren dat ik kolonisten, levensweg of Hotel heb gespeeld. Meestal zaten er 4 man rond het spel en daarvan waren dus 2 valsspelers. Je bloedeigen medespelers, 3 verdachten waarvan zeker 2 valsspelers zijn! Hoe heb ik al die keren lekker kunnen spelen? Het ging schijnbaar zo gehaaid dat ik het niet eens gemerkt heb. Wat hebben ze allemaal buiten mijn koker om gedaan? Hoeveel partijen heb ik onterecht verloren? Dat zijn vragen doe me nu steeds door het hoofd spoken. Nu begint bij mij wel een eurocent te vallen, bepaalde figuren komen me duidelijk naar boven drijven. Die ene keer met al die ridderkaarten dat kon gewoon niet, en bij die andere was het hotel zo ineens uit de grond gestampt het leek wel iemand van Kooptjuchem man wat snel. Natuurlijk ga ik hier geen namen noemen, want wil me niet op gaan werpen als de klokkenluider van kolonisten en anders heb ik zo een proces aan de broek. Tja zo gaat het tegenwoordig. Trouwens ik vraag me af wie de valsspelers zijn bij het spelletjes formateren in Den Haag. Dat spelletje zie ik als een uitgeklede vorm van '' de laatste avondmaal '' en een beetje als '' herken de homo '' maar nu uiteraard '' herken de verrader '' Wie o wie zal de judaskus geven en wie is het slachtoffer, met een beetje frisse kop kan je zelf wel bedenken hoe dit spelletje afloopt. Ook in dit spelletje zal 50 procent vals spelen, maar wie het zijn is nog effe de vraag. We zullen het zien in de komende weken! Kan de heren een tip geven namelijk de waarheid komt altijd boven drijven...

Trouwens na tijden had ik weer eens kolonisten gespeeld en mijn comeback was er eentje om in te lijsten want ik won op een eerlijk manier met grote overmacht! ( en dit tot groot ongenoegen van de medespelers)

Geen opmerkingen: