dinsdag 19 december 2006

taartcultuur

Op mijn werk heerst er een heuze taartcultuur, als je pech hebt zit je elke dag met een stuk taart in de maag. Taart dat wordt uitgedeeld wanneer er een of meerderen jarig, gepromoveerd, gedegradeerd, beter, getrouwd of zoveel jaar bij de zaak zijn. Aangezien ik veel collegas heb is het eigelijk bijna elke week wel raar. Deze week was het zelfs 2 keer raak en dat terwijl de week nog niet eens op de helft zit. Gelukkig dat ik morgen vrij ben, en dat is niet eens omdat ik het werk niet meer zie zitten maar gewoon om in elk geval niet in aanraking te komen met taart. Vandaag was het zelfs drie keer raak, niet dat er 3 personen wat te vieren hadden maar er is zoveel taart dat alle dak en thuislozen van Groningen ook gerust een stuk kunnen krijgen. Drie keer een stuk taart op een werkdag is natuurlijk wel veel te veel van het goede. Eigelijk is het om me er voor te schamen. Dan neem je toch gewoon NIET zal je als nuchtere wartaallezer denken? was dat maar zo makkelijk, want neem je geen taart dan hoor je er gewoon niet bij en dan heb je daar niets te zoeken in de koffiehoek. Dan is het gewoon je werk doen net of er niets gebeurt, dan heb je lijkt mij net zn gevoel als de kinderen van jehovas hebben wanneer ze gewoon in de klas hun werkjes doen terwijl de rest van de school sinterklaas of kerst viert. Kijk zo extreem ben ik ook niet eigelijk helemaal niet. Eigelijk ben ik zelfs een slappeling en eet wat voor me neergezet wordt, tja net als een hond dus. Het extra stukje wordt dan met de woorden '' ach jij loopt het er toch zo weer af '' gegeven. Bij het derde stukje hebben ze vast gedacht dat ik thuis niets te eten had afgelopen dagen, maar ja het is gewoon lekker en oo het derde stukje loop ik er morgen tijdens een straftraining van 30 km er gewoon weer af!!!

Trouwens als ik jarig ben geef ik zeker GEEN taart.......

Geen opmerkingen: