maandag 31 maart 2008

Loopdoelen

Lopen, lopen wil ik en wel ergens ver weg waarom? daarom! Een tijdje spookt het al in mijn hoofd om eens ver weg te gaan. Dat ver weg gaan moet natuurlijk gepaard gaan met hardlopen. Nou ja zo natuurlijk is dat voor niet-lopers niet, maar voor mij is het heel natuurlijk net zoals ademen. Nou dat is natuurlijk ook niet helemaal waar, want als je een blesure krijgt met het ademen heb je een groot probleem. Ik ben wat lopen betreft in de opbouw, en het gaat redelijk. De laatste tijd wat last van luiheid. Maar ja ben streng voor mezelf en schop mezelf van de bank af. Snel trek ik dan mijn loopkleding aan, ja alweer wat warm omdat het zo fucking koud is buiten. Buiten is het fris, de eerste 15 minuten gaat het als dat van een hert, z on eentje welke op sterven ligt zulk gehijg laat ik dan horen. Misschien is het geen stervend hert maar eentje wat bezig is met sex te bedrijven met een ander hertje (vrouwelijk/mannelijk) Maar ik heb geen verstand van hertegeluiden. Na die 15 minuten is het stroefheid eraf en loop ik zoals ik op dit moment loop. Daarom is het ook zo belangrijk (voor mij) om doelen te hebben in het loopleven. Ik heb al een mooi doel, die van de Zeeuwse kustmarathon in oktober, dat wordt nog veel trainen en afzien komende tijd maar dat is lekker en ook wel leuk want als alles steeds van een leidend dakje gaat is het ook maar saai toch? Maar er is meer dan alleen lopen zal je denken?, ja dat tuurlijk weer daarom heb ik ook nog een zn grote oude koffieblik vol ander niet loopgerelateerde doelen ergens op de kast liggen. Die zijn ook belangrijk, voor de loopdoelen zijn voor een loper ook belangrijk. Wat na 4 oktober te doen?, tenminste als je het overleefd, want de zee geeft en neemt zeg men wel eens. Mijn doel is na mijn 10de marathon (dus die van Zeeland) ergens op de wereld ver weg een marathon of ietsjes meer te lopen. Zuid-Afrika, Suriname, Cuba, Chili,, Boston zomaar een paar bestemmingen wat door mijn hoofd spookt. Zuid-Afrika lijkt me wel wat, de tow oceansmarathons van 57 km door het Afrikaanse landschap. De vorige editie die net met pasen gelopen is trok 8000 deelnemers op die afstand. Lopen in Cuba lijkt me ook een hele belevenis en wat te denken van die van Suriname, waar je de eerste uur in het donker loopt spannend!! Boston vanwege zijn geschiedenis. Het leukste van hardlopen is de enorme vrijheid die het kent, want je kan het echt overal ter wereld doen. Op die wereld zijn er hele mooie plekjes om te lopen. Ach eerst maar eens volop trainen gaan voor die van Zeeland, want die wordt al zwaar genoeg, daarna pas daarna mag ik verder kijken!!!!

en nu eerst trainen................

1 opmerking:

rinusrunning zei

Mooie doelstellingen en inderdaad eens het buitenland op zoeken.
Na mijn marokko avontuur met de marakesh marathon zou ik zeker het eens willen doen.
leuk!.
Groet Rinus.