zondag 9 maart 2008

Oerend hard

Vandaag werd ik verwacht in Utrecht voor de preverjaardagviering van mijn jongste zus. Pre wel te verstaan want ze is pas morgen jarig, waarschijnelijk kon ze niet wachten op de kadootjes die ze verwachte te krijgen en daarom ging de verjaardag naar de zondag. Maar goed we propten ons met 4 man in de ford K (de trots van mams), van tevoren was afsproken geen jassen aan te doen omdat het anders te vol in de wagen zal worden. Nadat ook mijn oudste zus zover was om te vertrekken scheurden we met de K over de a7. De wereld lijkt een stuk groter in deze auto, de SUV's lijken net monsters en vrachtwagens net olietankers, maar goed de K reed fijn en daar gaat het toch om? Onderweg werd er gestopt bij een van de vele mc Donalds die we rijk zijn in ons landje. Die lui van Mc Donalds zijn erg misleidend want we kwamen er aan gereden stond er een bord van Wilkomen in Ostereich (oostenrijk) en dat terwijl we dachten dat we ergens in Frysland reden. Het verbaasde me hogelijk dat het meisje achter het raampje van Mc donalds Nederlands sprak, ik had eerder een mengelmoesje verwacht van Frys en Duits door elkaar en het Heidikostuum ontbrak ook. Door mijn verbazing riep ik van Goh ze praat Nederlands! Door de lage auto had ik niet gezien dat ze een mengelmoesje van misschien wel Duits en wat indisch was. Dus het zal me niets verbazen dat hier morgen op de stoep wat actievoerders staan die ageren tegen mijn woordkeuze. Maar ja ze praatte Nederlands, dus so what, rekenen kon ze in elk geval niet want ze gaf ons zoveel teveel terug dat we de kosten van de benzine van deze dag er uit hadden, dat werd (helaas) terug gegeven). Eindelijk het broodje kroket met saus welke je aders gratis en voor niets lekker dicht laat slibben gescoord reden we snel verder. Al reden we 120 in zn kleine auto lijkt de weg ook veel langer te zijn, maar misschien verbeelde ik me dat of gewoon omdat ik nodig moest pissen. Uiteindelijk kwamen we in Utrecht aan in een (zonder de mac vertraging meegerekend) tijd welke we ook in een wat grotere auto zouden hebben afgelegd. Misschien was ik na het hoge nood ook wel verwend, en dat terwijl ik zelf helemaal geen auto heb. De terugreis ging voor het gevoel een heel stuk sneller, maar dat kwam denk ik omdat we de kadoos niet meer in de auto hadden en ten tweede de wind mee hadden..........

Geen opmerkingen: